سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۲

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم ارایه طرح ارتقای ایمنی بازار سنتی قزوین

شهرداری قزوین در خصوص وضعیت ارتقای ایمنی بازار سنتی قزوین طرح ارایه نماید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ فرج اله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: موضوع ارتقای ایمنی بازار سنتی قزوین بسیار مهم است چرا که اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند حوادث سنگینی را برای بازار رقم بزند.

وی افزود: در شورای چهارم موضوع آبرسانی از خیابان سعدی برای بازار مطرح شد اما اداره میراث فرهنگی اجازه کار برای انتقال آب از طریق کف بازار را نداد، لذا ضرورت دارد این موضوع با هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری قزوین بررسی وحل شود و اگر امکان آبرسانی از طریق هوایی وجود داشت، اقدام نماید.

فصیحی رامندی همچنین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی وضعیت پیشرفت کار میدان آزادی اختصاص داشت گفت: امیدواریم تا 20 اسفند ماه بتوانیم این پروژه را تحویل بگیریم و این فضا برای روزهای آغازین سال 1401 پذیرای گردشگران و مردم در ایام نوروز باشد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه از شهرداری قزوین خواست تا در جلسه ای با کمیسیون عمران وشهرسازی وضعیت پروژه برج تجارت را بررسی کرده و مواردی از جمله حق السهم شهرداری قزوین و اتمام پروژه و محاسبات مالی شفاف سازی گردد.

وی همچنین در بخش دیگری از این جلسه در تذکری خواستار تعیین تکلیف درمانگاه نیمه کاره واقع در خیابان مولوی شد و گفت: شهرداری قزوین در این خصوص لایحه ای به شورا ارایه نماید و وضعیت این ساختمان نیمه کاره را که موجب نگرانی مردم شده، تعیین تکلیف کند.

فصیحی رامندی همچنین در ادامه جلسه که به بررسی لایحه شهرداری قزوین مبنی بر واگذاری زمین به موسسه طلیعه مهر اختصاص داشت گفت: با واگذاری زمین به متراژ هزار متر مربع به صورت اذن در انتفاع جهت احداث مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی زیر 14 سال در شهرک دانش موافقت می شود.

وی ادامه داد: این لایحه مشروط به 5 شرط از جمله تا مدت شش ماه احداث بنا آغاز و ظرف مدت دو سال به اتمام برسد و تا زمانی که در خصوص نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی است به صورت اذن در انتفاع است و اگر اذن انتفاع لغو شد، اعیانی احداث شده تماما به شهرداری قزوین منتقل شود و بهره بردار هم حق هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت.

به گفته وی در این لایحه، موسسه حق واگذاری اذن انتفاعی را به غیر کلا جز قبل و بعد از احداث را نخواهد داشت و همچنین این موسسه باید افرادی که از طریق کمیسیون ماده 17 شورا (تا سقف 5 نفر) را درسال معرفی می کند به صورت رایگان پذیرش و نگهداری نماید.

رئیس پارلمان محلی در ابتدای جلسه در سخنانی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان مخلص، یاد و خاطره شهدای بسیجی را گرامی داشت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط