سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۵

فرمانی،

مشکلات مالکان اراضی عظیمیه و اندیشه حل شود

مشکلات و موانع ساخت و ساز در اراضی عظیمیه و شهرک اندیشه برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، علی فرمانی رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، طی سخنانی با بیان این مطلب اظهار کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورا درخواست دارم تا به مشکلات مالکین در اراضی عظیمیه و اندیشه که طی سالهای اخیر مبالغی را برای خرید زمین پرداخت کرده اند ولی مجوز ساخت و ساز و خدمات داده نمی شود، رسیدگی کنند.
 
وی افزود: متاسفانه در کشور ما نوسانات قیمت زمین بسیار زیاد است، به طوری که روی همه بخشهای اقتصاد تاثیر گذار است، بنابراین باید بتوانیم با نظارت بهتر و دقیق تر روی این نوسانات تصمیم گیری درستی داشته باشیم.
 
فرمانی همچنین در خصوص شفافیت آرای اعضای شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اشکال و ایرادی ندارد که شهروندان بدانند نمایندگان آنان با چه لوایحی موافقت و یا مخالفت نموده اند.

وی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص قیمت گذاری لوایح ملکی توسط کارشناسان گفت: باید در انتخاب کارشناسان درشهرداری قزوین شفافیت وجود داشته باشند، چرا که انحصار کارشناسان باعث فساد و اشتباه خواهد شد.

فرمانی خاطر نشان کرد: باید بتوانیم از کارشناسان مختلف استفاده کنیم تا رفتارهای سلیقه ای کاهش یابد.

وی همچنین از شهرداری قزوین خواست تا به حل مشکلات حقوق رانندگان، پرداخت بدهی سازمانهای بیمه گر در بخش تکمیلی و تامین اجتماعی و بدهی سازمانها به افراد و پیمانکاران رسیدگی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در خصوص لایحه اخذ تسهیلات برای تامین پروژه های حمل و نقل و ترافیک گفت: باید نحوه هزینه کرد این تسهیلات توسط شورای اسلامی شهر قزوین تصمیم گیری شود.

علی فرمانی در ادامه سخنانش خواستار زمان بندی برای تعیین تکلیف پروژه ستاره پونک شد و گفت: یکی از شعارهای انتخاباتی و برنامه های ما تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک شهر بود و باید در این راستا واگذاری ستاره پونک و تعیین تکلیف آن اقداماتی انجام شود.

فرمانی همچنین به اقدام شهرداری قزوین در خصوص لغو هدیه خوش حسابی اشاره کرد و گفت: شهروندان برای این موضوع برنامه ریزی می کنند تا بتوانند از این تخفیفات بهره مند شوند و درحال حاضر و به یکباره شهرداری نسبت به لغو این موضوع اقدام نموده که اصلا صحیح نیست.

به گفته وی هر چه میزان واریز عوارض از سوی مردم در این طرح های تشویقی و تخفیف بیشتر باشد میزان خدمات رسانی به شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط