یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

اشدری،

مطالبات به حق پرستاران شنیده و پیگیری شود

پرداخت کارانه و پاداش به پرستاران بر اساس عدالت نیست و لازم است تا این مطالبات به حق شنیده شود و مسئولان استانی پیگیر آنها باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور رییس و اعضای هیات مدیره نظام پرستاری قزوین برگزار شد طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاشهای شبانه روزی پرستاران اظهار کرد: پرستاران در طی دو سال اخیر در صف مقدم درمان کرونا قرار گرفته اند و تلاشهای شبانه روزی و مهربانی آنان، باعث درمان بیماران کرونایی می شود.

وی افزود: خانواده پرستاری در استان و کشور در ایام کرونا حماسه آفریدند و جانفشانی کردند، با این که کارشان فرسایشی است و از مشاغل سخت محسوب می شود اما حقشان ادا نشده که باید این کمبود ها جبران شود.

اشدری در ادامه سخنانش به بیان اینکه مطالبات به حق پرستاران باید شنیده و پیگیری شود افزود: ما اعضای شورا نمایندگان مردم هستیم و بایستی کارمان به گونه ای باشد و بتوانیم صدای کسانی باشیم که فریادشان به جایی نمی رسد تا کمک کنیم مشکلاتشان حل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: تکریم شما پرستاران واجب است و ما در شورای شهر اگر بتوانیم حتما کمک می کنیم.

وی همچنین در واکنش به عدم حضور نماینده ای از جامعه پرستاران در ستاد مقابله با کرونای استان گفت: این که نماینده‌ای از جامعه پرستاری به ستاد کرونا دعوت نمی شود بایستی از طریق نمایندگان مجلس و همچنین ریاست شورای اسلامی شهر قزوین پیگیری شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه پرداخت کارانه فقط مختص کسانی است که در بیمارستانها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند افزود: متاسفانه سهم کارانه پرستاران میان همه مدیران ستادی و کارمندان خارج از بیمارستانها توزیع می شود که اصلا براساس عدالت، منطق و قانون نیست و بایستی پیگیری شود.

به گفته وی باید میزان پرداخت کارانه و پاداش مقام معظم رهبری توسط دانشگاه علوم پزشکی شفاف سازی شود که چه میزان از آن به پرستاران پرداخت شده است.
 
وی تاکید کرد: باید آقای استاندار بداند که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی چه خبراست و همچنین تشکیلات دانشگاه علوم پزشکی باید از ترکیب مافیایی خود خارج شود.

اشدری تصریح کرد: کارانه باید به جای نیروهای ستادی به افراد میدانی و پرستاری داده شود و توزیع آن بین مدیران منطقی و عادلانه نیست، لذا امیدواریم به مناسبت روز پرستار مطالبات خود را که عدالت محوری است دنبال کنید و ما هم باید پیگیری کنیم تا پاداش ها و کارانه ها به صورت مناسب توزیع مناسب شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بیماران با محبت و تلاش پرستاران زنده می شوند و باید حق شما و آنچه مقام معظم رهبری توصیه کردند در خصوص کارانه، افزایش حقوق ها و پاداش ها به همه پرستاران تعلق گیرد تا بخش کوچکی از زحمات شما جبران شود.

اشدری همچنین خواستار پیگیری ریاست شورای اسلامی شهر قزوین برای پیگیری مطالبات به حق پرستاران شد.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط