یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین خواستار شد؛

تدوین نقشه راه چهار ساله در حوزه دفاع مقدس

در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس تدوین سند و نقشه راه چهار ساله در شورای اسلامی شهر قزوین تدوین شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، علی فرمانی رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: یاد و نام شهدا فقط نباید معطوف به نام آنها در معابر و خیابانهای شهر باشد بلکه علاوه بر این باید راه و آرمانهای آنها در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه تدوین سند و نقشه راه، مانع از برخوردهای سلیقه ای و مقطعی خواهد شد افزود: برگزاری یادواره و بزرگداشت مقام شهدا حرکت بسیار خوبی است که باید در این حوزه شکل گیرد.
 
فرمانی همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) در نامگذاری معابر و خیابانها به نام شهدا گفت: توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است در این حوزه دقت نظر و حساسیت بیشتری انجام شود، همچنین ضرورت دارد در برخی از میادین شهر که مزین به نام شهداست المان ها نیز معرف نام شهید باشند.

وی خاطر نشان کرد: المان میدان شهید حسن پور در خیابان نواب یکی از آن نمونه میدان هاست که باید المان و نماد شهید در آن نصب شود که طبق هماهنگی و بازدیدهای انجام شده در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، در ادامه همچنین خواستار نامگذاری خیابای به نام شهید مدافع حرم شهید حجت اسدی شد و گفت: امنیت و آرامشی که داریم مدیون دلاوریها و رشادتهای شهدای مدافع حرم است.

وی همچنین در بخش دیگری از این جلسه با انتقاد از مکان فعلی بازارچه دایمی زنان سرپرست خانوار گفت: لازم است تا نسبت به بررسی مکان جدید برای انتقال غرفه های بازارچه از طریق سازمان ساماندهی مشاغل شهری اقدام شود.

فرمانی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت جایگاه پسماند محمدآباد شد و گفت: اگر به این موضوع رسیدگی نشود شاهد بحران در چند روز آینده خواهیم بود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در بخش دیگری از جلسه که با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی بر ضرورت امر اطلاع رسانی خدمات و وظایف این نهاد تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیتهای تبلیغات و اطلاع رسانی برای آشنایی مردم با اهداف و وظایف کمیته امداد استفاده شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد باید بتواند در بحث تولید و اشتغال ورود پیدا کند.

فرمانی همچنین تاکید کرد: لازم است تا برای ارایه خدمات بهتر به جامعه هدف سامانه ای طراحی شود و همه مراکزی که در راستای اهداف خیریه کار می کنند در سامانه ثبت شوند و زیر مجموعه خودشان را معرفی کنند تا بتوانند در توازن ارایه خدمات در جامعه موثر باشند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط