یکشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۰۸

سخنگوي شوراي شهر؛

توجه به مناطق کمتر توسعه يافته از اولويت هاي سياست گذاري شورا است

توسعه متوازن و توجه به مناطق کمتر توسعه يافته، از مهم‌ترين اولويت هاي شورا در روند اتخاذ سياست گذاري ها به شمار مي رود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين، علي صادقي ‌نيارکي سخنگوي شورا  با بيان اين مطلب که توسعه متوازن، مهم‌ترين اولويت مجموعه مديريت شهري در همه زمينه‌هاي عمراني و خدماتي است، اظهار داشت:  شوراي شهر بر همه پروژه‌هاي عمراني نظارت مي‌کند تا اين پروژه‌ها با کيفيت و در زمان کمتري به بهره‌برداري برسند.

صادقي نيارکي با بيان اين مطلب که از آغاز فعاليت دوره چهارم شوراي اسلامي شهر قزوين کميسيون‌هاي مختلفي با هدف بررسي و رسيدگي به مشکلات تخصصي شهر و شهروندان تشکيل شده است، اذعان داشت: اين کميسيون‌ها با رصد  مشکلات موجود در صدد رفع آن ها، از طريق برپايي نشست هاي مختلف و انجام بررسي هاي لازم هستند.

اين مقام مسئول رسيدگي به مشکلات مردمي را از دغدغه هاي مهم شورا بر شمرد و ادامه داد: از زمان تشکيل دوره چهارم شوراي اسلامي شهر قزوين، اعضاي آن با اهتمام و اراده جدي در رفع مشکلات شهروندان تلاش مي‌کنند تا با پيش رو قرار دادن اين رويه، رضايت مردمي از اين نهاد را ارتقاء دهند.

رئيس کميسيون برنامه و بودجه شورا  با بيان اين مطلب که توجه به مناطق کمتر توسعه يافته در بودجه 93 در دستور کار مجموعه مديريت شهري قرار گرفته است، اذعان داشت: اين مجموعه با برنامه‌ريزي دقيق و منسجم تلاش مي‌کند تا بتواند با رسيدگي بيشتر به مشکلات شهري در اين مناطق، به توسعه متوازن در شهر قزوين دست يابد.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين به وضعيت روکش آسفالت شهر قزوين اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفيت کارخانه آسفالت در قزوين، اين مهم براساس اولويت زمان‌بندي و پس از انجام استعلام مجموعه مديريت شهري از دستگاه‌هاي خدمات‌رساني مانند آب، ‌برق و گاز و روکش آسفالت انجام مي شود تا بعد از تحقق اين مهم، شاهد حفاري توسط دستگاه هاي خدمات رسان به خصوص در فصل بارش باران و  برف  در سطح شهر نباشيم.

اين مقام مسئول به تقاطع غيرهمسطح شهيد رجايي اشاره و تصريح کرد: اين پل از مهم‌ترين پروژه‌هاي عمراني شهرداري قزوين است و درصدد هستيم در کوتاه‌ترين زمان ممکن عمليات اجرايي آن به پايان برسد به گونه اي که در حال جاضر نيز عمليات اجرايي آن در مراحل پاياني است و در کمترين زمان به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با بيان اين مطلب که همراهي و مشارکت شهروندان، يکي از ارکان اجراي  پروژه‌هاي عمراني است اظهار داشت:  صبر و تحمل شهروندان در  روند اجراي پروژه ها و قبول برخي از مسائل براي رسيدن به توسعه، عاملي مهم در تحقق سياست گذاري ها و برنامه هاي اجرايي است و اين روند قابل تقدير است.

اين مقام مسئول به محور برخي از مهمترين مصوبات شورا اشاره  و تصريح کرد: موافقت با راه اندازي دبيرخانه مجمع جهاني شهر اسلامي، ارائه مجوز ساخت و ساز به برخي از زمين هاي قولنامه اي جهت نوسازي و جلوگيري از بروز حوادث ناگوار، حمايت از برنامه هاي فرهنگي و مساعدت100 ميليون توماني به اداره کل ورزش و امور جوانان به منظور تشويق افتخارآفرينان در سطح ملي و فراملي  و ترويج ورزش در جامعه، از جمله اين موارد مي باشد.

صادقي نيارکي به برخي از مصوبات شورا در حوزه حمل  ونقل در شوراي چهارم اشاره و تأکيد کرد: تعيين تعرفه خدمات تاکسي داران و توجه عدالت محور به منافع  مردم و رانندگان در اين رويه،  تعيين کرايه اتوبوس ها، ميني بوس ها وآژانس ها، توسعه طرح کارت پارک و تعيين تعرفه پارکينگ هاي تحت نظارت شهرداري، از جمله اين موارد مي باشد.

 

تصاویر مرتبط