شنبه ۱۳۹۷/۰۴/۳۰

دکتر سیده منیره قوامی در جلسه علنی پارلمان محلی خبر داد:

در سال ٩٧ ده پارك به تعداد پارك های اجرای ورزش صبحگاهي اضافه شده است

️به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، دکتر سیده منیره قوامی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ضمن تبریک فرارسیدن هفته کرامت، گفت:

‍ در سفر به تبریز شاهد بودیم که در این شهر تعداد ۸۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی وجود دارد. توسعه ورزش همگانی از وظایف مدیریت شهری است. از طرفی در شهر قزوین حدود ۵۰ عدد پارک وجود دارد که در ٣٥ پارك ورزش صبحگاهي انجام می‌شود و فقط در ٨ پارك برنامه ورزش عصرگاهی برقرار است. لازم است به ورزش عصرگاهي نيز توجه شود البته اين ورزش ها بايد تحت نظر مربيان ورزشي صورت بگیرد.

وی افزود: در سال ٩٧ ده پارك به تعداد پارك ها براي ورزش صبحگاهي اضافه شده و اميدوارم اين روند ادامه يابد.

این عضو شورا با اشاره به مشکلات پارک بانوان شهر، گفت: ما در سطح شهر به پارک های بیشتری برای بانوان نیاز داریم. خصوصا تسریع در احداث پارک بانوان جنوب شهر ضروری به نظر می‌رسد.

دکتر قوامی ادامه داد: می‌توان پارک ملاخلیلا را تا ساعاتی از روز به بانوان اختصاص داد تا بانوان بتوانند از آن فضا استفاده کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در مورد کاشت گونه های کم آب گیاهی در سطح شهر، گفت:

ما با بحران آب مواجه هستیم. باید فضای سبز به سمت کاشت گونه های کم آب حرکت کند‌. همچنین باید به جای چمن كه آب زيادي مصرف می‌كند از گونه های ديگر استفاده شود.

دکتر سیده منیره قوامی در رابطه با رصدخانه شهری، گفت: در بودجه سال ۹۷ یک ردیف بودجه برای رصدخانه شهری در نظر گرفته شده اما با گذشت چهار ماه از سال هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان در تذکری گفت: هزینه های زیادی برای سافاری پارک در نظر گرفته شده که باید مشخص شود این هزینه ها از کجا تامین خواهد شد. در حال حاضر بوستان باراجین با مشکل کمبود آب مواجه است. برای تامین آب سافاری پارک هم باید از امروز تدابیری اندیشیده شود.

 

تصاویر مرتبط