سه‌شنبه ۱۳۹۷/۰۳/۰۱

به گزارش روابط عمومید شورای اسلامی شهر قزوین مدی عبدالرزاقی در جلسه علنی پارلمان محلی گفت:

شورا و شرکت آب و فاضلاب دغدغه های مشترکی در حوزه آب و فاضلاب دارند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدی عبدالرزاقی عضو شورا در جلسه پارلمان محلی که با حضور رئیس شرکت آب و فاضلاب استان تشکیل شد، گفت:

شورا و شرکت آب و فاضلاب دغدغه های مشترکی در حوزه آب و فاضلاب دارند

 

حوزه مدیریت شورا و شهرداری و شرکت آب و فضلاب دغدغه های مشترکی در حوزه آب و فاضلاب دارند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه شهر قزوین بافت فرسوده وسیعی دارد که در زمین آن بین پنج تا ده متر خاک دستی وجود دارد. اگر لوله های فرسوده این بافت قدیمی نوسازی و شبکه آبرسانی آن اصلاح نشود، قطعا شهروندان گرفتار خسارت های مالی و حتی جانی خواهند شد.

 

این عضو شورا ضمن اشاره به وجود پلاک های تاریخی در بافت فرسوده شهر یادآور اتفاقی شد که بر اثر ترکیدگی لوله آب برای حمام تاریخی میرزا کریم افتاد و خسارت جبران پذیری به این اثر تاریخی وارد ساخت.

 

عبدالرزاقی اضافه کرد: اولویت مجموعه مدیریت شهری همسو با شرکت آب و فاضلاب این است که شبکه آبرسانی بافت فرسوده اصلاح شود.

 

وی در ادامه پیشنهاد داد چشم انداز اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی برای سال ۱۴۰۰ این باشد که همه صد و بیست کیلومتر لوله فرسوده، بازسازی و بهسازی شود.

 

مهدی عبدالرزاقی همچنین به نواحی منفصل شهری اشاره کرد و گفت: این نواحی منفصل جزو شهر قزوین هستند. همه موضوعات این نواحی به شهر قزوین مربوط است اما آب در این مناطق هنوز روستایی است. لازم است چرایی رفع نشدن این معضل مشخص شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه به اختلاف قیمت اشتراک کنتور آب در پلاک های مسکونی و تجاری انتقاد کرد و این اختلاف زیاد را منطقی ندانست و از مسئولین شرکت آب و فاضلاب خواست تا به این موضوع ورود پیدا کنند.

 

عبدالرزاقی به فشار کم آب در شهر قزوین نیز پرداخت و گفت: در گذشته شهروندان در طبقات سوم و چهارم با مشکل کمبود فشار آب مواجه بودند اما امروز بعضی از شهروندان برای تامین فشار آب طبقات دوم و سوم به استفاده از پمپ روی آورده اند.

 

وی افزود: با اضافه کردن پمپ هایی در مسیر لوله های آب می‌توان مشکل فشار کم آب را تا حدودی برطرف کرد.