سه‌شنبه ۱۳۹۷/۰۳/۰۱

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین جلسه مشورتی شورا در خصوص تصمیم گیری در خصوص ابعاد مختلف پروژه تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس برگزار شد

دولت متولی اصلی احداث کمربندی شهر است نه شهرداری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، برخی از اعضای شورا در جلسه مشورتی شورا که به منظور تصمیم گیری در خصوص ابعاد مختلف پروژه تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس در دوراه همدان با حضور مدیران شهر تشکیل شد، گفتند:

دولت متولی اصلی احداث کمربندی شهر است نه شهرداری

 

در مسئله باغستان سنتی علیرغم وجود متولی دولتی این امر در استان، شهرداری در راستای حفظ و احیای آن پیش قدم شد و حالا عده ای که خود باید پاسخگو می بودند حالا نقش اپوزیسیون را بازی کرده و از شهرداری انتقاد می‌ کنند.

 

وی افزود: کمربندی جنوبی شهر قزوین هم موضوعی است که در اصل دولت باید آن را انجام می داد، که کوتاهی کرده است . اگر قرار است پنج کوریدُر جهانی از قزوین رد شود، پس دولت باید در خصوص تامین و ایجاد زیر ساختهای لازم من جمله  کمربندی جنوبی شهر قزوین وارد عمل شود نه شهرداری.

 

دولت در سایر استان ها برای بزرگراه و آزادراه های درون شهری بودجه در نظر گرفته و آنرا اجرا کرده است ، اما در قزوین تاکنون این اتفاق هرگز در استان ما نیافتاده است.

 

احد چگینی در ادامه متذکر شد: مسافران و رانندگانی که از اصفهانی از جاده ها و آزادراه های چند بانده به قزوین وارد شده و در میدان خلیج فارس سردرگم خواهد. کمربندی نسیم شمال نیز شرایط مطلوبی برای تردد ندارد. همه متولیان این حوزه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

 

این عضو شورا با تاکید بر لزوم احداث کمربندی بین قزوین و محمود آباد، گفت: با احداث این کمربندی و اتصال آن به اقبالیه و بوئین زهرا، همه نگرانی ها در رابطه با ورودی های شهر از سمت جنوب برطرف خواهد شد.

 

احد چگینی ادامه با یادآوری هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی پل امام رضا(ع) در صورت تکمیل، گفت: اگر این پروژه اجرا نمی‌شد، برای احداث کمربندی بالغ بر هفتاد هکتار از باغات سنتی نابود می‌شد. حال آنکه کل تخریب باغستان با وجود این پروژه ۳/۲ هکتار خواهد بود.

 

 

فصیحی رامندی عضو شورا در این جلسه گفت:

 

در ابتدای شورای چهارم وقتی مبحث احداث پل خلیج فارس و پل امام رضا مطرح شد بنده تصریح کردم که اصلا معقول نیست تا بار ترافیک سنگین که از جنوب کشور  به شمال،  از سمت بوئین زهرا در حرکت است را وارد مناطق پرتردد شهری کنیم خیابان اصفهان یا ایران گاز ظرفیت لازم را برای این کار ندارد  ولذا می بایست نسیم شمال تعریض شود ، این نظر بنده با مخالفت عده ای مواجه و مسکوت ماند.

امروز شاهد هستیم کارشناسان و اساتید حاضر نسبت به تعریض نسیم شمال نظر مثبت داشته و تاکید می نمایند.

 

وی افزود: به نظر بنده با تعریض خیابان نسیم شمال می‌توان بخشی از مشکلات ترافیکی میدان دفاع مقدس که مورد بحث امروز هست را حل کرد.

 

فصیحی رامندی در ادامه از تعصب خشکی که درباره باغستان سنتی وجود دارد انتقاد کرد و اظهار داشت این تعصب مانع تصمیم گیری معقول در چهار سال گذشته در امور شهری بوده است.

 

این عضو شورا تاکید کرد: حفظ میدان دفاع مقدس به شکل فعلی ما را با مشکلات ترافیکی مواجه خواهد ساخت. لذا برای روان سازی تردد ضمن حفظ سیما و منظر ورودی شهر با پیشنهاد اجرای پروژه به صورت زیرگذر شمال به جنوب یعنی از اسدآبادی به سمت اقبالیه به دلیل عدم وجود موانع و همچنین هزینه کمتر موافقم.