سه‌شنبه ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

سيده منيره قوامي، عضو شوراي شهر قزوين:

محيط زيست سالم و هنر از عوامل موثر براي داشتن شهري با نشاط است

محيط زيست سالم، هنر، طراحي فضاي شهر، بهداشت و تفريحات سالم از عوامل موثر براي داشتن شهري با نشاط است.

به گزارش روابط عمومي شوراي شهر قزوين، سيده منيره قوامي، عضو شوراي شهر قزوين در جلسه علني ?? دي ماه شورا خطاب به حجت الاسلام والمسلمين قدرتي، رئيس کل دادگستري استان قزوين گفت: اگرچه اعضاي پنجمين دوره شوراي اسلامي از نگاه و تفکرات سياسي متفاوتي برخوردار هستند، اما هر ? نفر ما نماينده مردم شهر قزوين هستيم و تمام تلاشمان را براي رفع مشکلات و معضلات مردم، صرف خواهيم کرد.

 

جامعه امروز ما به دليل مشکلات اقتصادي که اعتراضات اخير نيز گوياي اين مطلب بوده است باعث شده تا به سوي نا اميدي و افسردگي پيش برويم.

 

حضور کودکان کار و متکديان در سطح شهر و ديدن آنها باعث افسردگي شهر مي شود.

 

در حال حاضر اميد آفريني و نشاط بخشي به جامعه از مهم ترين خدمات به شهروندان است.

 

در همين راستا يکي از اهداف شوراي پنجم تغيير چهره شهر و تبديل آن به چهره اي با نشاط و شاداب است که اين موضوع مستلزم وجود شهرونداني با  نشاط است، اگر در اين مسير دستگاه قضايي با مجموعه مديريت شهري تعامل داشته باشد و کمک کند ميتوان سريعتر به اين هدف رسيد.

 

براي داشتن شهري با نشاط و شاداب چند نکته بايد مورد تاکيد و توجه قرار بگيرد:

 

تغيير در طراحي شهر يکي از مهم ترين مسائل در اين حوزه است، البته در چند ماهي که در خدمت مردم هستيم سازمان زيباسازي و شهرداري، در اين راستا بسيار موفق عمل کرده است.

 

نکته دوم وجود محيط زيستي سالم است که شامل هواي پاک و شهري سبز مي شود، حفظ باغستان و راه اندازي تراموا از جمله سياست هايي است که در سالم نگه داشتن هواي شهر بسيار موثر است.

 

رعايت بهداشت از ديگر موارد تاکيدي براي داشتن شهرونداني شاداب است.

 

همانطور که در جلسه قبل گفتم، فاضلاب تصفيه نشده زندان چوبيندر در زمين هاي کشاورزي اين منطقه رها مي شود که محصولات آن روزانه وارد بازار شده و مورد مصرف شهروندان قرار ميگيرد، اين مسئله سلامت انسان را به طور مستقيم تحت تاثير قرار خواهد داد.

 

سازمان حفاظت از محيط زيست بايد جدي تر اين مسئله را پيگيري کند تا از پساب هاي استاندارد براي آبياري استفاده شود.

 

ايجاد تفريحات سالم براي جوانان و اقشار مختلف جامعه بايد در الويت قرار بگيرد زيرا شادي و تفريح، انسان را تخليه مي کند و از معضلات اجتماعي کاسته مي شود.

 

دستگاه قضايي مي تواند در اين حوزه با مديريت شهري همکاري داشته باشد، هنر در شهر قزوين مظلوم واقع شده است حتي از داشتن يک سالن سينما و تئاتر استاندارد محروم هستيم، پس بايد به هنرمندان توجه بيشتري داشته باشيم و مورد حمايت قرار بگيرند.

 

اگر برنامه هاي فرهنگي از دل سالن ها به فضاي باز سطح شهر آورده شود، مي تواند در ايجاد نشاط و شادابي در بين مردم تاثير گذار باشد.

پايان پيام/2047/دي96