یکشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۰۹

اشدري، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در جلسه شوراي شهر تأکيدکرد:

توجه به مقوله امر به معروف و نهي از منکر در کلينيک هاي حقوق شهروندي

امر به معروف و نهي از منکر، فريضه ي فراموش شده اي در جامعه است که موجب عدم پايبندي برخي افراد به اصول و قوانين شده و بنابراين در کلينيک هاي حقوق شهروندي مي توان به اين موضوع به شکل درستي پرداخت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در جلسه شوراي شهر گفت: حقوق شهروندي تنها براي مردم نبايد تبيين و آموزش داده شود، بلکه مديران و مسوولان براي اينکه بتوانند حقوق و تکاليف خود دربرابر مردم را به خوبي انجام دهند، تا فاصله ايجاد شده بين مردم و خدمتگزان آنها کمتر شود، به اين آموزشها نيازمندند.

وي افزود: گاه مسئولان آنقدر درگير نزاع هاي سياسي مي شوند، که از اخلاق و دين مداري فاصله مي گيرند و مردم را فراموش مي کنند.

اين عضو شورا خاطرنشان کرد: از اين آمادگي برخورداريم تا مساجد را که از اين پس، در قالب سراي فرهنگي مسجد_محله به فعاليت خواهند پرداخت، به مرکزي براي ارائه آموزشهاي حقوق شهروندي تبديل کنيم.

وي ادامه داد: ابتدا کليات تفاهم نامه تصويب شود و سپس ضمن پرداختن به مباحث جزئي، به دنبال راهکارهاي عملياتي و اجرايي براي تحت پوشش قرارگرفتن افراد در تمامي اقشار و سنين جامعه باشيم.

رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي اضافه کرد: دولت بايد مقدمات لازم براي اشتغال، پس از گذراندن دوره تحصيل براي جوانان فراهم کند چون يکي از اصلي ترين راهکارها بعنوان حقوق شهروندي داشتن شغل مناسب براي جوانان تحصيلکرده و ايجاد شرايط ازدواج سالم وتشکيل خانواده توام با مسئوليت پذيري است، که اين هويت اجتماعي مانع از آسيب هاي اجتماعي مي‌شود.

پايان پيام/2159/آبان95

تصاویر مرتبط