پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۰۶

احد چگيني، سخنگوي شوراي عالي استانها و عضو شوراي شهر قزوين:

نشست توسعه باغ شهرهاي کشور در قزوين برگزار مي‌شود/مشکلات شوراهاي استان در بخشهاي مختلف احصاء و جمع آوري شد

سخنگوي شوراي عالي استانها و عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: نشست توسعه باغ شهرهاي کشور در قزوين برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ احد چگيني، سخنگوي شوراي عالي استانها و عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در جلسه شوراي شهر از نشست مشترک شوراي عالي استانها با معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور، رئيس سازمان محيط زيست کشور و مديران کل محيط زيست استانها خبرداد و گفت: در آينده نزديک نشست توسعه باغ شهرهاي کشور در قزوين که صاحب بيش از دوهزار هکتار باغ سنتي است، برگزار مي‌شود.

وي با تأکيد براينکه باغات سنتي ضمن حفظ و احياء بايد اقتصادي شوند و گذشته پررونق خود را بازيابند، ادامه داد: تفاهم نامه‌اي بين وزارت نيرو و شوراي عالي استانها منعقد شده تا کميته هاي استاني در آينده نزديک تشکيل و شروع به کار شوند تا براين اساس، پيوستهاي زيست محيطي در کار شوراها و شهرداري‌ها قرار بگيرد.

اين عضو شورا يادآورشد: در اين نشست مطرح شد که در برخي تغيير کاربري ها محيط زيست دخالت ندارد و قرارشد طرحي نوشته و به مجلس برود تا محيط زيست در جلسات کميته ماده5 شرکت کند.  

چگيني خبرداد: 17 ميليون هکتار بوستان ملي در کشور وجود دارد که بايد مورد توجه خاص قرار بگيرند و در همين راستا براساسقول و تأکيد معاون رئيس جمهور، باغستانهاي سنتي قزوين و بوستان باراجين(فدک) مشمول اختصاص اعتبارات ملي براي حفظ و توسعه اين اراضي حياتي و سرسبز خواهند شد.

وي گفت: درراستاي آلايندگي کمتر نيروگاه شهيد رجايي، هم اکنون 97درصد از سوخت اين مرکز را گاز تشکيل مي دهد و تنها سه درصد از سوخت نيروگاه مازوت است.

سخنگوي شوراي عالي استانها با اعلام اينکه اداره کل محيط زيست استان گلستان دستگاه خشک کن زباله را طراحي کرده است که در عرض 40 دقيقه زباله تر به خشک تبديل مي شود، ادامه داد: تعامل و مذاکره شهرداري قزوين با استان گلستان جهت خريد دستگاه خشک کن زباله يکي از راه هاي تسهيل در امر دفع زباله ها و کاهش آلودگي محيط زيستي خواهد بود.

وي همچنين گزارش از دستاورد مجمع نمايندگان استان قزوين ارائه داد و گفت: مشکلات شوراهاي استان در بخشهاي مختلف احصاء و جمع آوري شد تا در آذرماه با حضور نمايندگان قزوين در خانه ملت، مديران کل، رؤساي شوراهاي شهر و شهرداران استان مجدد بررسي و نتيجه گيري شود.

رئيس شوراي استان افزود: برخي شريانهاي حياتي شوراها به دست نمايندگان است و به عنوان نمونه برنامه ششم توسعه که در کميسيونهاي مختلف مجلس مورد طرح و بررسي قرار دارد درراستاي حمايت از شوراها بندهايي دارد و از سوي ديگر لوايحي درراستاي حمايت از شوراها ازسوي دولت درحال تنظيم است تا به خانه ملت ارسال کند که از نمايندگان و به ويژه نمايندگان قزوين در مجلس مي‌خواهيم دفاع خوبي داشته باشند.

پايان پيام/2151/آبان95

تصاویر مرتبط