یکشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۲۵

صلح جو، رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي اسلامي شهر قزوين:

قيام عاشورا درس زندگي و نماد خدمتگزاري در عين فداکاري بود/مناسب سازي شهري براي معلولان از اهداف مهم مسئولان باشد

رئيس کميسيون پيگيري و نظارت پارلمان محلي گفت: مناسب سازي شهري براي معلولان و جانبازان از اهداف مهم مسئولان امر باشد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح‌ جو با بيان اينکه قيام عاشورا درس زندگي و نماد خدمتگزاري در عين فداکاري است، گفت: اهداف مکتب و قيام امام حسين(ع) مطابق با شيوه و مرام زندگي ائمه معصومين (ع) است، چراکه اين بزرگواران رسيدگي به امور مسلمين را در جهت خدمت به آنها به درستي انجام مي‌دادند.

وي با بيان اينکه عاشورا درس عبرتي پاينده و هميشگي است، افزود: امر به معروف و نهي از منکر از پيامهاي اصلي اين قيام تاريخي به شمار مي‌آيد و نبايد فراموش کنيم که امام حسين(ع) جان خود، خانواده و ياران باوفايشان را براي احياء و زنده نگاه داشتن دين مبين اسلام و امر به معروف و نهي از منکر فدا کردند.

اين عضو شورا در بخش بعدي سخنان خود با اشاره به 24 مهرماه روز جهاني نابينايان که با ماه محرم همزمان شده است، گفت: نابينايان و به ويژه معلولان و جانبازان از اقشار جامعه هستند که مسئولان شهري بايد توجه ويژه اي به آنها داشته باشند و گامهاي اساسي تري بردارند، چراکه اين افراد براي استفاده از مکانها و وسايل نقليه عمومي همچون اتوبوس با مشکلاتي مواجه‌اند.

صلح جو با بيان اينکه ماه محرم فرصتي مغتنم است تا متوليان امر در کنار عزاداري خاطرنشان کرد: رويکرد مسئولان براي مناسب سازي ايستگاهها و نحوه استفاده معلولان و جانبازان از وسايل نقليه عمومي بايد اصلاح شود و خدمات و تجهيزات شهري بايد مطابق با استانداردهاي جهاني شود.

رئيس کميسيون پيگيري و نظارت يادآورشد: شکل گيري شهرها از ابتدا با رفع نيازها و مشکلات معلولان، جانبازان و نابينايان همراه نبوده است ولي در شهرسازي امروزي برخي مسيرها مطابق با استفاده معلولان شکل گرفته است اما به دليل تردد موتورسيکلتها حتي عبور و مرور براي افراد عادي نيز با مشکل مواجه شده است.

اين عضو شورا در تکميل صحبتهاي خود با تأکيد براينکه معلولان و جانبازان که 10درصد از افراد جامعه را تشکيل مي دهند، بايد به وضعيت معلولان توجه ويژه داشته باشند، گفت: متوليان امر با درنظر گرفتن تمهيداتي از ورود وسايل نقليه به پياده روها جلوگيري به عمل آورند و يا براي افراديکه به حريم عابرين احترام نمي گذارند جريمه‌هايي درنظر بگيرند.

وي با بيان اينکه در شهرداري تلاشهايي براي مناسب سازي معابر انجام شده است ولي به دليل ناهماهنگي در سازمانها اين زحمات به هدررفته است، افزود: در کنار اقداماتي که شهرداري براي تردد بهتر معلولان در شهر انجام داده ولي مناسب سازي پلهاي ارتباطي خيابانها به پياده روها و کوچه ها و پلهاي روي جوي هاي آب و ... نياز به اصلاح و بهسازي دارند.

صلح جو با بيان اينکه درصد کمي از اماکن عمومي پذيراي معلولان و جانبازان هستند، گفت: مساجد، رستورانها، ادارات، سرويسهاي بهداشتي، بوستانها، درمانگاهها، ساختمانهاي پزشکان شرايط مطلوبي را براي استفاده نابينايان، معلولان و جانبازان فراهم نکرده اند و درهمين راستا شهرداري و همه دستگاهها بايد به تعهدات خود دربرابر شهروندان عمل کنند و نسبت به همه مردم احساس مسئوليت داشته باشند.

پايان پيام/2128/مهر95  

تصاویر مرتبط