پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۵

صديقي، عضو کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين:

هيأتهاي مذهبي نقش اساسي در احياي فرهنگ عاشورايي دارند

هيأتهاي مذهبي نقش اساسي در حفظ و احياي فرهنگ عاشورايي دارند و در کنار اين، طي سالهاي اخير مساعدتهاي خوبي ازسوي شهرداري به هيأتهاي مذهبي صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ محمدرضا صديقي با بيان اينکه شهر قزوين خود رابراي ورود به ماه محرم و عزاداري سيد و سالار شهيدان آماده مي‌کند، گفت: اعتقاد شهروندان به حضرت امام حسين(ع) و 72 تن از ياران باوفاي ايشان، موجب شده تمامي هيأتهاي مذهبي نقش اساسي در حفظ و احياي محرم و صفر داشته باشند و در کنار اين، مساعدتهاي خوبي ازسوي شهرداري به هيأتهاي مذهبي انجام شود.

وي ادامه داد: سازمان فرهنگي_ورزشي شهرداري قزوين، تمامي هيأت امناي مساجد و هيأتهاي مذهبي نقش مهمي در حوزه کمک به مساجد داشته و دارند و از مردم تقاضا داريم نسبت به حفظ شعائر اسلامي، ارزشي و انقلابي در عزاداريها تلاش داشته باشند.

اين عضو شورا با اشاره به مصوبه اخير پارلمان محلي مبني بر عريض کردن گذرگاههاي ورود به امامزاده حسين(ع)، امامزاده علي(ع) و بارگاه امامزاده سلطان سيد محمد(ع) اظهارداشت: شهرداري براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر نسبت به تملک بعضي از پلاکهايي که مزاحمتهايي براي تردد هيأتهاي مذهبي در دهه اول ماه محرم به امامزاده هاي مذکور به وجود آورده بودند، اقدام کرد.

صديقي يادآورشد: در پايان از مردم تقاضا دارم نسبت به حضور پرشور در مراسمهاي مختلف مذهبي اقدام کنند و در کنار اين، در دهه اول محرم ضمن استفاده نذورات مختلف، سعي کنند از ريختن ظروف يکبار مصرف در معابر جلوگيري به عمل آورند تا مراسم عزاداري امام حسين(ع) به صورت هرچه شايسته تر برگزارشود.

پايان پيام/2091/مهر95    

 

تصاویر مرتبط