شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۰

غياثوند، دبير هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر قزوين:

تغيير شيوه ملاقاتهاي مردمي براي خدمت بيشتر به شهروندان دردستورکار قرارگرفت

دبير هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: ارتقاء و تغيير شيوه ملاقاتهاي مردمي براي خدمت بيشتر به شهروندان دردستورکار قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند با اشاره به برگزاري جلسه اخير هيأت رئيسه پارلمان محلي که با موضوع بحث و بررسي پيرامون ارزيابي ملاقاتهاي مردمي برگزار شد، اظهارداشت: اين مهم به منظور ارتقاء و تغيير پاسخگويي به مردم و بهره‌وري بيشتر جلسات ملاقاتهاي مردمي و ارائه خدمات بهتر به شهروندان که در نواحي سه گانه شهر برگزار مي‌شود، انجام شد.

وي از تدوين شيوه نامه ملاقاتهاي مردمي خبرداد و گفت: در يک هفته مسائل منطقه، موضوعات مربوط به شهرسازي، پسماند و ديگر خدمات شهري بررسي مي‌شود و در هفته اي ديگر با حضور مردم و کارشناسان ديگر موضوعات شهري مورد بررسي قرار گرفته و اگر ارباب رجوعي درخواست غير شهرداري داشت، براي آن وقت جداگانه درنظر گرفته خواهد شد.

غياثوند يادآورشد: تمامي درخواستهاي مهم مردمي پايش و دسته بندي خواهد شد و در جلسه اي با حضور شهردار مورد بررسي قرار خواهد گرفت و از سوي ديگر تبيين جايگاه شوراها و وظايف آنها براي مردم صورت خواهد گرفت و درخواستهاي مربوط به ساير دستگاهها همچون اخذ وام، اشتغال و ... به مرجع مربوطه ارجاع داده شده و مواردي همچون تقسيط جرايم و عوارض شهري ازطريق وب سايت و سامانه هاي مربوطه که راه اندازي خواهد شد، براي شهروندان انجام مي‌شود.

اين عضو شورا به يکي ديگر از مصوبات اين جلسه اشاره کرد و گفت: مقررشد تا جاي ممکن افتتاحيه هاي داخلي، همايشها و ديگر برنامه هاي مناسبتي و غيره در ساعاتي غير از ملاقاتهاي مردمي برگزار شود، تمامي اعضاء تا حدامکان در ملاقاتها حضور يابند و وظايف مربوط به اعضاي شورا درقبال خواسته هاي مردمي در تابلوهاي اعلانات شورا انعکاس داده شوند.

غياثوند اضافه کرد: همچنين مراجعين ملاقاتهاي مردمي از روز قبل درخواستهاي خود را به شکل مکتوب به دفتر شورا تحويل دهند و البته شهرونداني که متقاضي ملاقاتهاي خصوصي با اعضاي شورا هستند، درخواست مکتوب خود را به روابط عمومي شورا تحويل دهند، تا عضو شورا زمان ملاقات و درخواست را بررسي کنند.

دبير هيأت رئيسه در خاتمه گفت: گزارشي از مناطق سه گانه شهرداري درخصوص تعداد ملاقاتهاي مردمي انجام شده در طي شش ماه گذشته، نوع درخواست‌ها و ميزان تحقق آنها اخذ شود.

پايان پيام/2105/مهر95

 

 

تصاویر مرتبط