چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۴

عطايي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد؛

ماندگاري و تداوم دستاوردهاي جشنواره روز قزوين با همت استاني/تهيه پيوست گردشگري براي پروژه‌هاي شهري

به منظور ماندگاري و تداوم آثار و نتايج مثبت جشنواره روز قزوين بايد دستگاههاي متولي استاني پاي کار بيايند و با مجموعه مديريت شهري همراه و هماهنگ شوند و شهرداري تلاش داشته باشد تا پروژه‌هاي شهري پيوست گردشگري داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قروين؛ شهلا عطايي عضو و رئيس کميسيون بانوان شوراي اسلامي شهر مرکز استان با تأکيد بر اين مطلب افزود: جشنواره روز قزوين که امسال براي پنجمين سال پياپي در قزوين برگزار شد، داراي آثار و نتايج کوتاه و بلند مدتي است که برخي از آنها به بار نشسته و نتايج بلندمدت آنرا در آينده بايد دست يافته دانست.

وي گفت: اقداماتي که اکنون براي معرفي قزوين در سطح ملي و جهاني انجام مي‌شود اگر طي 20  سال گذشته رخ داده بود، در اين سالها به بار مي‌نشست، چراکه برنامه‌هاي فرهنگي و گردشگري در درازمدت جوابگوست و اگر مي‌خواهيم به نتايج بهتري دست پيدا کنيم، بايد در اين راه باانگيزه و هدفمند باشيم.

عطايي با تأکيد براينکه مسئولان تمام دستگاههاي استاني در کنار شهرداري بايد عزم خود را جزم کنند تا در حوزه گردشگري به نتايج مثبت برسيم، ادامه داد: ميثاق نامه اي تنظيم شود و هر دستگاه پتانسيل و ظرفيت خود را مشخص کند تا بتوان براي آينده بهتر از قبل تصميم گيري کرد.

اين عضو شورا با بيان اينکه رتبه جهاني ايران در حوزه ميراث و جاذبه هاي تاريخي و طبيعي به ترتيب در جايگاه دهم و پنجم قرار دارد، تصريح کرد: قزوين همانند ايران داراي ظرفيتهاي بالايي در حوزه گردشگري است ولي هنوز نتوانستيم در حوزه جذب گردشگر به نتايج مطلوب دست پيدا کنيم.

رئيس کميسيون بانوان ايده بهره‌مندي طرح‌ها و پروژه‌هاي شهري از پيوست گردشگري را اينگونه تشريح کرد و گفت: طرح ها و پروژه ها بايد طوري طراحي و اجرا شوند که براي مخاطبين و به ويژه گردشگران جذابيت بصري داشته باشند و ضوابطي در اين رابطه از سوي دستگاههاي متولي تنظيم و به سازندگان و مردم ابلاغ شود تا براين اساس عمل شود.

وي رونق زيرساختهاي گردشگري اعم از ساخت هتل، فرودگاه و سيستم ريلي را بسيار مهم دانست و افزود: رونق و توسعه زيرساختهاي گردشگري علاوه بر اينکه زمينه را براي جذب توريست فراهم خواهد کرد، به اشتغالزايي بيشتر در قزوين نيز کمک خواهد کرد.

عطايي در خاتمه يادآورشد: در حوزه گردشگري با کمترين هزينه مي‌توان به بيشترين و بهترين نتايج رسيد، درصورتيکه اگر بخواهيم سرمايه گذاري ديگري داشته باشيم به حداقل سرمايه يک ميليارد توماني نياز است و اين ممکن است هزينه زيادي را به دستگاه و يا بخش خصوصي وارد آورد.

پايان پيام/2075/شهريور95           

تصاویر مرتبط