یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

پیشنهاد اشدری، برای بازدید میدانی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قزوین از محلات و مناطق شهری

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین خواستار بازدید میدانی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و دیگر مدیران استانی از نواحی متصل و منفصل شهری برای شناسایی و رفع بهتر مشکلات شد.

وی ضمن ارائه این پیشنهاد در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: متولیان امور اجرایی در حوزه خدمات شهری بایستی بطور میدانی از نقاط شهری  خصوصا نواحی منفصل شهری بازدید و عملکرد خود را ارزیابی کنند تا با تعامل و هم افزایی دیگر دستگاهها به رفع معضلات و مشکلات شهری بپردازند،  نه اینکه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند به حدی که آسایش و آرامش و امنیت جانی مردم به خطر بیفتد .

 
اشدری در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تردد ناایمن شهروندان در ناحیه دانش و ناصرآباد گفت: مدتهاست قرار است راه و شهرسازی پل عابر پیاده در این ناحیه احداث کند تا شهروندان مجبور نشوند از عرض خیابان تردد کنند، اما متاسفانه هر روز شهروندان این ناحیه باید با جانشان بازی کنند. امید است با مشارکت مدیریت شهری به هر نحوی که مقدور است یا با همراهی سازمان زیباسازی در جذب سرمایه گذار در احداث پل عابر پیاده کار نیمه تمام اداره راه و شهرسازی را در احداث پل به اتمام برساند .
 
وی با اشاره به صبوری و نجابت مردم ناحیه دانش و ناصرآباد خاطرنشان کرد: آیا اگر یکی از بستگان مسئولین هم هر روز این مسیر پرخطر را تردد می کرد درمقابل این موضوع سکوت می کردند؟ در همه شعارهای انتخاباتی از رعایت عدالت در خدمات حرف و سخن به میان می آید اما در عمل هیچ توجهی به این موضوع نمی شود.
 
اشدری با اشاره به حضور میدانی اعضای شورا و شهردار قزوین از محلات ومناطق قزوین  گفت: برای اولین بازید می توانیم از ناحیه دانش و ناصرآباد بازدید میدانی داشته باشیم و از نزدیک مشکلات این ناحیه را ارزیابی و برای حل آنها تدبیر کنیم.
 
وی تصریح کرد: مردم این مناطق کم برخوردار نیز به مانند سایر شهروندان عوارض پرداخت می کنند و باید به طور یکسان خدمات بگیرند. مدیریت شهری باید عدالت محوری در خدمات شهری، سرلوحه عملکردش باشد بدین منظور باید در نهضت خدمات رسانی نسبت مناطق کمتر برخوردار بطور جدی اقدام نماید .
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون استفاده از فضاهای بلااستفاده و راکد مانند فضای زیرین میدان مینودر گفت: بسیاری از مکانهای تحت اختیار شهرداری گمنام و بلا استفاده هستد و پیشنهاد می شود اگر این مکان ها به تشکلهای عام المنفعه واگذار شود به راحتی می توانند مدیریت کرده و خدمات خوبی را به مردم ارایه کنند.
 
اشدری خاطر نشان کرد: ما به عنوان اعضای شورا باید در ابتدا به فکر آسایش و رفاه مردم و سپس به منافع اقتصادی بیندیشیم اگر قرار باشد مردم به سختی بیفتند تا درآمد حاصل شود اصلا درست نیست. 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط