سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۸

فاطمه اشدری:

لزوم اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و الحاقی مصوبه شورا در شهرداری قزوین

به منظور تشویق و ترغیب جوانان به مساله ازدواج و فرزندآوری، ضرورت دارد تا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت و همچنین الحاقی مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین از سال 1400 اعمال و اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: با اجرای سیاستها و دستورالعمل های ابلاغی شورای ششم در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری و حمایتهای تشویقی پرسنل،  شهرداری قزوین  توانست در این حوزه عنوان برتر را در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت کسب کند.
 
وی افزود: در سال گذشته شورای اسلامی شهر قزوین  در موضوع سیاستهای افزایش جمعیت و فرزند آوری به طور جدی ورود کرد و طی جلسات مختلف این سیاست‌ها به شهرداری قزوین ابلاغ شده و منجر به مصوبه مهم شورا شد،  چرا که فضای تشویقی مطلوبی برای پرسنل ایجاد شد و همه این سیاستها باعث شد تا در سطح کشور نیز نشان ویژه و جایزه جوانی جمعیت از آن شهرداری قزوین شود.

اشدری خاطر نشان کرد:شهرداری قزوین باید طبق قانون دولت و الحاقی مصوبه شورا پیرامون سیاستهای تشویقی فرزندآوری و جوانی جمعیت از سال 1400 به بعد اقدام نماید و هدایای تشویقی درنظر گرفته شده برای زوجین و افرادی که صاحب فرزند شده اند باید مطاق با مصوبه شورا و همچنین قانون دولت به افراد مشمول پرداخت شود.
 
نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین درخصوص شیوه نامه پرداخت تسهیلات به پرسنل شهرداری نیز خواستار اجرای سقف مصوب شورای پول و اعتبار در سال 1403 که میزان 400 میلیون تومان تسهیلات می باشد شد.
 
اشدری تصریح کرد:باید عدالت در پرداخت تسهیلات رعایت شود و این گونه نباشد که مدیران و برخی افراد وام های کلان دریافت کنند اما برخی پرسنل حتی از کف تسهیلات نیز بهره ای نداشته باشند. هر چند که طبق کدهای درآمدی در روکش بودجه هم لحاظ شده بایستی شهرداری برای  مدیران توانمند و خلاق و پرسنل کارآمد و زبده نیز طبق کدهای خاص مصوب شورا سیاستهای تشویقی را اعمال و اقدام کند .
 
به گفته  این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ،مدیریت شهری باید برنامه ای برای تسهیلات پرداختی به کارکنان داشته باشد و پیشنهادات خود را ارایه دهد تا اعضای شورا پیرامون آن نظر دهند .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط