شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۴

رئيس پارلمان محلي قزوين در آئين نماز جمعه اين هفته تأکيد کرد:

تشکيل مديريت متحد شهري راه دست يابي به آرمانشهر قزوين

رئيس پارلمان محلي قزوين براي دست يابي به آرمانشهر، تحقق مديريت متحد شهري را دور از انتظار ندانست و گفت: پرهيز مجموعه مديران از نگاه و عملکرد جزيره‌اي و هماهنگي و همسويي آنان، ما را به اهداف والا نزديک مي‌کند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج الله فصيحي رامندي رئيس پارلمان محلي که همزمان با گراميداشت هفته شوراها در آئين نماز جمعه شهر قزوين شرکت کرده بود، در سخنراني پيش از خطبه ها ضمن گراميداشت ولادت حضرت علي(ع) و تبريک اعياد رجب و شعبان، گزارشي از عملکرد شوراي اسلامي شهر در سال جاري ارائه‌داد و گفت: در اين سال قريب 300 جلسه و 550 مصوبه در حوزه هاي مختلف شهري بررسي و به تصويب رسيده است.

وي در ادامه با اشاره به وظايف و خدمات متنوعي که براي مجموعه مديريت شهري از تولد افراد تا پس از رحلت آنان پيش‌بيني شده است، گفت: پارلمان محلي قزوين با تکيه بر تلاش مستمر و فداکارانه، تصويب لوايح و طرح‌هايي را در دستور کار خود قرار داده است.

رئيس شورا خبرداد: تصويب توافقاتي که شهروندان با شهرداري درقالب املاک تجاري و صنوف داشتند، تصويب قيمت‌گذاري خدمات حمل و نقل اعم از تاکسيراني، اتوبوسراني و ساير اقداماتي که شهرداري به شهروندان در حوزه هاي مختلف ارائه مي‌دهد، همچنين تصويب پروژه هاي پيشنهادي که شهرداري در بخشهاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، حمل و نقل و ترافيک، خدماتي و عمراني ارائه داده است، نيز در دستور کار قرار داشته و دارد.

وي به نامگذاري کوچه ها و خيابانها در شوراي نامگذاري و تصويب آن در پارلمان محلي اشاره‌کرد و در ادامه، از بررسي و تصويب طرح‌هاي سرمايه گذاري بخش خصوصي که با شهرداري قزوين وارد مذاکره مي‌شوند، در شوراي شهر خبرداد.

وي گفت: خدماتي که به شهروندان در بخش فضاي سبز، جمع آوري پسماند، جدول گذاري، اصلاح هندسي معابر، کوچه ها و خيابانها انجام مي‌شود، به همراه برنامه ريزي‌هاي سالانه در شهرداري و کمک به مساجد، هيأتهاي مذهبي، سازمانها، نهادها، اشخاص همگي زير نظر و تأييد نمايندگان مردم در نهاد شورا رصد شده و مورد تصويب قرار مي‌گيرند.

رئيس شورا مساعدت مالي در احداث زائرسراي قزوين در خرمشهر براي اسکان زائرين سرزمين نور را نيز از ديگر اقدامات مجموعه مديريت شهري در سال گذشته خواند.

وي در بخش بعدي سخنان خود با اشاره آيات قرآن کريم و خلقت انسان و چگونگي نزول حضرت آدم از بهشت بروي زمين، خاطرنشان‌کرد: از زمانيکه بشر پاي بر روي زمين گذاشت، خود بايد زمينه آسايش و رفاه خود را فراهم مي‌کرد و اين هدف تا به امروز ادامه داشته و به هدف و باور متوليان امر براي داشتن شهري، ايمن، آرام، بانشاط، عدالت محور، اخلاق مدار، داراي فرهنگ ديني، خدامحور و مشارکت مردمي پذير رسيده است.

وي در اين رابطه به موضوعاتي اشاره کرد و گفت: تلاش داريم با احداث پارکينگ در مجاور مسجد النبي، پارک و تردد خودرو شهروندان، وسايل اياب ذهاب آنان را روانتر سازيم، ولي برخي سليقه ها موجب بروز مشکلاتي شده است و بنابراين از مديران شهري مي‌خواهم براي توسعه شهر، گامهاي فراتري بردارند با يکديگر اتحاد داشته باشند، همچنين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين نيز به عنوان پدر معنوي و دلسوز راهنمايي هاي خود را براي دست يابي به امنيت، آسايش و اتحاد به مديران مربوطه گوشزرد کنند.

پايان پيام/1657/ارديبهشت95

           

تصاویر مرتبط