چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۱

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين:

بي‌انصافي است به قزوين بنگريم و تحولات روزافزون آن را نبينيم

رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر به همراه شهردار قزوين و جمعي از مديران شهري پيش از ظهر امروز با نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين به مناسبت گراميداشت روز شوراها ديدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمين عبدالکريم عابديني، نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين گفت: بايد همگان براي تحقق ارزش‌هاي علوي و اعتلاي آن در شهر و جامعه تلاش کرد.

عابديني افزود: اگر انسان‌هاي آرام، باايمان، فرهيخته و عدالت محور براي توسعه و تعالي شهر فکر کنند زيبايي‌هاي مختلفي در فرهنگسراها، بوستان‌ها و معماري و ... شهر جلوه‌گر خواهد شد که تحقق اين موضوع در گروي منش علومي است.

وي ادامه داد: استفاده از تجربيات کشورهاي خارجي در توسعه شهر مطلوب است، ولي نيايد به کپي کاري محض منتهي شود.

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين تصريح کرد: بي‌انصافي است کسي قزوين را نگاه کند و تحولات روزافزون آن را نبينيد، در توسعه شهر نيز بايد به معيارهاي ديني بيشتر توجه کرد.

رئيس شوراي شهر قزوين:

توسعه متوازن شهري جزو سياست‌هاي کلي شوراي شهر است

فرج اله فصيح رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: شوراي شهر باهدف کاهش و حل مشکلات شهروندان در سال گذشته 110 جلسه علني و 200 جلسه کميسيوني برگزار کرده است.

فصيحي رامندي با اظهار اينکه توسعه متوازن شهري جزو سياست‌هاي کلي شوراي شهر است افزود: اکنون با برنامه‌ريزي‌هاي کارشناسي در مناطق جنوب شهر و کمتر توسعه‌يافته پل و فضاي سبز و فرهنگسرا و ... را افزايش مي‌دهد.

وي ادامه داد: در بحث معماري اسلامي ايراني نيز با توجه به تأکيدات رهبر انقلاب در حال تدوين ضوابط و مقررات مربوطه هستيم.

رئيس شوراي شهر قزوين نيز با اعلام اينکه سرانه فضاي سبز شهر قزوين با احتساب بوستان ملي باراجين از کل کشور بالاتر است، تصريح کرد: مديريت شهري سالانه حدود 400 ميليارد ريال براي جمع‌آوري و حمل و نقد پسماند هزينه مي‌کند که براي کاهش آن نيازمند فرهنگ‌سازي هستيم.

فصيحي رامندي افزود: برخي پروژه‌هاي شهري مثل پارکينگ سعدالسلطنه و خيابان شهيد انصاري با اعمال سليقه شخصي از سوي برخي متوقف است.

وي بابيان اينکه دلسوزي زيادي در مجموعه مديريت شهري براي حفظ آثار تاريخي وجود دارد، تصريح کرد: مرمت خيابان شهدا و سعدالسلطنه و ... نشان از دلسوزي اين مجموعه دارد.

رئيس شوراي شهر قزوين کمک‌هاي مالي شهرداري را در سال 93 به مساجد بالغ‌بر 25 ميليارد ريال اعلام کرد: امسال نيز در سرفصل بودجه مستقيم در بودجه 10 ميليارد در نظر گرفته‌شده است.

وي اعلام کرد براي احداث زائرسراي راهيان نور از ابتدا تا پايان کار، شهرداري قزوين حدود 50 ميليارد ريال کمک خواهيم کرد و در بحث ترويج قرآن و تشويق حافظان قراني نيز کارهاي ويژه‌اي صورت گرفته است.

نصرتي شهردار قزوين:

بايد اختيارات شوراها توسعه يابد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين نيز گفت: بايد اختيارات شوراها توسعه يابد و 23 وظيفه نهادهاي اجرايي به مديريت شهري اضافه شود.

نصرتي افزود: 85 درصد توان مجموعه مديريت شهري صرف حل مسائل حاشيه‌اي است و تنها 15 درصد بر کار متمرکز است.

پايان پيام/1654/ارديبهشت95

 

 

 

تصاویر مرتبط