یکشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۸

نايب رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين:

جشنواره بازي و اسباب‌بازي قزوين نشاط را به کودکان ديروز و امروز هديه داده است/همراهي متوليان امر در تأمين روشنايي شهر در شب ارتقاء يابد

پنجمين جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز که هم اکنون براي بازديد عموم مهياست، توانسته شادي و نشاط را به مخاطبين خود از قزوين، سراسر کشور و جهان عرضه کند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند با بيان اينکه در ايام نوروز برنامه هاي متنوع فرهنگي و تفريحي براي شهروندان قزويني تدارک ديده شده است، گفت: پنجمين جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز که هم اکنون براي بازديد عموم مهياست، توانسته شادي و نشاط را به مخاطبين خود از قزوين، سراسر کشور و جهان عرضه کند.

وي با بيان اينکه جشنواره بازي و اسباب بازي بزرگترين رويداد فرهنگي کشور به شمار مي‌آيد، گفت: تحقق اتفاقات و برنامه هاي شاد و مناسب براي کودکان ديروز و به ويژه کودکان امروز در جشنواره يکي از اتفاقات مهم به شمار مي‌آيد و در اين مجموعه دو هکتاري که 90 غرفه متنوع در آن تشکيل شده، ضمن آموزش فرهنگ شهروندي به کودکان، براي دست يابي به شهري سالم، ايمن و بدون ترافيک تلاش مي‌شود و انواع بازي هاي شاد امروزي و بومي و محلي براي کودکان به اجرا درمي‌آيد.

اين عضو شورا استقبال 400 هزارنفري مردم از جشنواره بازي را در طول چهار دوره حيات آن نشان از اهتمام و اهميت شهروندان فهيم قزوين، هموطنان و حتي گردشگراني از از داخل و خارج کشور به اين حرکت فرهنگي دانست و ادامه‌داد: امسال آخرين سالي است که جشنواره در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه برگزار مي‌شود و از سال آتي با اتمام مرمت دولتخانه صفوي، ميزبان هواداران در مکاني جديد خواهيم بود.

غياثوند در ادامه شهر سبز و همراه با معيارها و چهارچوب‌هاي معماري اسلامي_ايراني را زماني دست يافتني دانست که در آن معيارها و چهارچوب هاي ايده آل رنگ نباخته باشد و با بيان اين مطلب تصريح‌کرد: در دستور کار قرار داشتن تدوين ضوابط معماري اسلامي_ايراني از مهمترين اقداماتي است که پارلمان محلي در حوزه شهرسازي و فرهنگي انجام مي‌دهد.

وي در ادامه از احداث پارکينگ براي موزه مردم شناسي قجر خبرداد و افزود: امسال گردشگراني که به موزه مردم شناسي قجر مي‌روند همانند سالهاي قبل با مشکل مواجه نخواهند شد و مي‌توانند خودروهاي خود را در اين مکان پارک نمايند و با آرامش خاطر براي بازديد از موزه به آن مراجعه کنند.

نايب رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر در ادامه با بيان اينکه روشنايي شهر در ايام نوروز و به خصوص در شب بايد به شکل مطلوبي باشد تا مشکلات امنيتي اتفاق نيفتد، گفت: در سال گذشته، به شکل همزمان برق پنج پارک قطع بود و اين باعث ميشد مشکلات امنيتي به وجود بيايد و اميدواريم امسال با همکاري شرکت توزيع نيروي برق استان شاهد بروز چنين رويدادهايي نباشيم و شهر در شب روشنتر از هميشه باشد.

رئيس کميسيون شهرسازي شورا در اين راستا در رابطه با اقداماتي که شهرداري قزوين با حمايت پارلمان محلي براي نورپردازي شهر انجام دادند، توضيح داد: نورپردازي ورودي شهر از سمت بلوار آيت الله خامنه‌اي اقدام مناسبي است که در اين رابطه قدمهاي مثبتي برداشته شده است و در سال جاري ضمن قرارداد با شرکت جهان به مقدار 100 ميليارد ريال اقدامات خوبي براي نورپردازي هرچه بهتر و بيشتر شهر انجام خواهد شد و ضمن اينکه اين اقدام به افزايش امنيت و آرامش در شهر کمک خواهد کرد.

غياثوند همچنين با اشاره به بوستان باراجين و اينکه بنابر تأکيد شورا روشنايي آلاچجيق هاي آن در ايام نوروز و نامگذاري معابرش انجام شده است، گفت: اختصاص اعتبارات ملي براي ارتقاء و توسعه بوستان باراجين از مهمترين اقداماتي است که دنبال مي‌شود تا در سال آتي شاهد اتفاقات مناسبي در اين بوستان ملي باشيم.

وي ادامه داد: همچنين در اين بوستان روند تکميل آن در دستورکار قرار دارد و با توسعه و تجهيز دهکده طبيعت در پايان سال گذشته، قدمهاي خوبي برداشته شد که اميدواريم به رونق حوزه گردشگري شهر کمک شاياني کرده باشد.

وي در خاتمه اضافه کرد: براي راه اندازي غرفه هاي فرهنگي در بوستانها و تأکيداتي که شوراي شهر در اين رابطه داشته است، با همکاري سازمان پارکها و فضاي سبز و سازمان فرهنگي ورزشي راه اندازي مراکز فرهنگي در بوستانها در دستور کار قرار مي‌گيرد.

پايان پيام/1631/فروردين95     

تصاویر مرتبط