پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۶

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد؛

توجه جدي به مقوله فرهنگ شهروندي در سال 95

توجه به مقوله هاي فرهنگي و به ويژه فرهنگ شهروندي موضوع بسيار مهمي به شمار مي آيد و بنابراين خواستار توجه جدي به اين مقوله در سال 95 از سوي شهرداري قزوين هستيم.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند در جريان بررسي کدهاي مربوط به بخش فرهنگي بودجه سال 95 شهرداري، برنامه هاي فرهنگي _ ورزشي انجام شده در شهر را تاکنون ستودني دانست و گفت: ازآنجاييکه فرهنگ يک مقوله مهم به شمار مي آيد، اجراي برنامه هاي فرهنگي و به خصوص فرهنگ شهروندي بسيار مهم است.

وي خواستار افزايش50 درصدي بودجه سازمان فرهنگي در سال 95 شد و کاهش آنرا موجب آسيب به برنامه هاي فرهنگي دانست و ادامه داد: کاهش بودجه سازمان فرهنگي از 12 ميليارد و 200 ميليون تومان در سال گذشته به هشت ميليارد و 700 ميليون تومان در سال جاري موضوع مهمي است و پارلمان محلي و به ويژه کميسيون فرهنگي خواستار توجه ويژه به اين بخش هستند.

اين عضو شورا ادامه داد: در شرايطي که دشمن تمام عيار وارد جنگ فرهنگي با کشورمان شده است، اجراي برنامه هاي مربوطه در اين بخش مي تواند مهم باشد.      

غياثوند با تأکيد بر اينکه بار اصلي اجراي برنامه هاي فرهنگي شهر به دوش سازمان فرهنگي قرار دارد، ادامه داد: در شرايطي که دشمن تمام عيار با براه انداختن جنگ فرهنگي در برابر کشورمان قرار گرفته است، مي طلبد که در اين بخش فعالانه تر عمل کنيم.

رئيس کميسيون شهرسازي برنامه هاي مهم عمراني در حوزه فرهنگي را بسيار مهم دانست و افزود: ايجاد ساختارها براي اجراي برنامه هاي فرهنگي يکي از مقوله هاي مهم به شمار مي آيد و اگر بودجه فرهنگي افزايش پيدا کند اين مهم به برگزاري هرچه بهتر برنامه ها کمک شاياني خواهد نمود.

پايان پيام/1604/اسفند94

تصاویر مرتبط