سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۷

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي کلانشهرتبريز:

تعامل بين شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين به نفع شهروندان است

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز گفت: تعامل شوراي اسلامي شهر و شهرداري در هر شهر به نفع شهروندان بوده و موجب شکوفايي آن مي‌شود، اين مهم در قزوين به خوبي تحقق پيدا کرده است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اشلامي شهر قزوين؛ فريدون بابايي‌اقدم در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين که در تالار اجتماعات مردمي اين شورا برگزار شد، با اشاره به اينکه 80 درصد بودجه کلانشهر تبريز به حوزه شهرسازي شهري اختصاص پيدا کرده است، اظهار کرد: با تحقق اين مهم مسئولان شهري در راستاي شکوفايي و آباداني شهري تلاش مي‌کنند.

وي افزود: اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز در بودجه 95 به مسائلي مانند ساماندهي حمل و نقل، ترافيک، مترو و تقاطع غيرهمسطح توجه ويژه‌اي کردند تا مشکلات موجود در اين حوزه‌ها را به نحو مطلوبي برطرف کنند.

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز با بيان اينکه اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام با هدف توسعه شهري در اولويت بودجه95  شهرداري تبريز است، بيان کرد: پروژه‌هايي که بيش از 50 و 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارند، سال آينده اتمام آن‌ها در دستور کار مسئولان شهري قرار گرفته تا با افتتاح اين طرح‌ها مردم از مزايا و امکانات آن سريع‌تر بهره‌مند شوند.

بابايي‌اقدم با اشاره به اينکه پنج شهر در جهان اسلام به عنوان پايتخت شهرهاي اسلامي و گردشگري مطرح شده است، اضافه کرد: تبريز به دليل فراهم کردن زيرساخت‌هاي حوزه گردشگري جزء اين شهرها است.

اين مسئول ادامه داد: شهر تبريز با بهره‌گيري درست از ظرفيت‌ها تلاش کرده در بودجه 95 به حوزه گردشگري توجه ويژه‌اي کند تا با تحقق آن توسعه و رونق شهري را افزايش دهد.

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز تصريح کرد: مسئولان شهري تبريز پيش‌بيني کردند تا سال 2018 در حوزه ارتقاي زيرساخت‌هاي گردشگري به جايگاه خوبي برسند.

بابايي‌اقدم با اشاره به اينکه در تبريز تلاش شده بودجه 95 به صورت عملياتي تنظيم شود تا واقع‌بينانه باشد، عنوان کرد: بودجه اين شهر نسبت به سال گذشته به دليل شرايط بحران و رکود ساخت و ساز، شرايط اقتصادي و اوراق و وام‌هايي که برآورد شده بود مورد استفاده قرار بگيرد ولي محقق نشد، کاهش يافته است.

وي ادامه داد: بودجه شهر تبريز در سال 94 به مبلغ دو ميليارد و 950 ميليون تومان به دو ميليارد و 400 ميليون تومان در سال 95 کاهش يافته است.

همايش‌ توسعه شهري در پويايي شهر مؤثر است

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز با اشاره به هفتمين همايش ملي توسعه شهري در دانشگاه فرهنگيان استان قزوين اظهار کرد: برگزاري اين همايش رويداد بي‌نظيري در خصوص شکوفايي و پويايي شهري بود که بايد اقدامات لازم براي رسيدن به اين مهم را انجام داد.

بابايي‌اقدم اضافه کرد: برگزاري همايش‌هاي ياد شده در راستاي پاسخگويي به توسعه شهري است تا با توجه به محورهايي که براي پويايي شهرهاي جهان تعريف شده، در شهرها از جمله قزوين مورد بررسي قرار گيرد.

اين مسئول خاطرنشان کرد: برگزاري همايش‌هاي تخصصي توسعه شهري نشان‌دهنده پويايي مجموعه مديريت شهري و بيانگر تعامل مطلوب شوراي اسلامي شهر قزوين با شهرداري قزوين است.

پايان پيام/1594/بهمن94

تصاویر مرتبط