دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۶

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين خبرداد:

افزايش 500 درصدي هزينه کسري پارکينگ در قزوين

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: هزينه کسري پارکينگ با هدف تأمين پارکينگ در واحدهاي مسکوني، تجاري و اداري 500 درصد افزايش پيدا مي کند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ علي صادقي‌نيارکي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوين اظهار کرد: شهروندان قزويني که در اين شهر اقدام به احداث ساختمان مي‌کنند بايد پارکينگ مورد نياز را تأمين کنند.

وي افزود: اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين براساس سياست‌هاي تعريف شده تلاش مي‌کنند تا آنجايي که امکان دارد با هدف افزايش آرامش و امنيت و پيشگيري از ناهنجاري‌ها در اين شهر تأمين پارکينگ را در ساخت‌ و سازهاي شهروندان قزويني جدي بگيرند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينکه تأمين پارکينگ امري ضروري در ساختمان‌ها است، تصريح کرد: واحدهاي مسکوني،‌ رفاهي، ‌تجاري و اداري در مناطق مختلف شهر بايد ساخت پارکينگ را در دستور کار خود قرار دهند.

صادقي‌نيارکي ادامه داد: در اين راستا مقرر شده است شهرداري قزوين لايحه‌اي به شوراي اسلامي شهر قزوين تقديم کند تا هزينه کسري پارکينگ افزايش يابد تا با تحقق اين مهم شهروندان قزويني تمايلي به حذف پارکينگ در ساختمان‌هاي خود نداشته باشند.

وي اضافه کرد: تحقق اين مهم از تأکيدات شوراي اسلامي شهر قزوين است و اعضاي کميسيون ماده 100 نيز در اين خصوص سختگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهند تا به جايي برسيم که کد مربوط به حذف پارکينگ در ساختمان‌ها از بخش درآمدي شهرداري قزوين حذف شود.

رئيس کميسيون اداري مالي شوراي اسلامي شهر قزوين خاطرنشان کرد: با افزايش هزينه کسري پارکينگ مي‌توان اميدوار بود که واحدهاي مسکوني، تجاري، اداري و رفاهي شهر قزوين فاقد پارکينگ نباشند.

صادقي‌نيارکي يادآور شد: اکنون جريمه‌هاي حذف پارکينگ سنگين نيست به همين دليل شهروندان قزويني در تأمين پارکينگ واحدهاي مسکوني خود غفلت مي‌کنند.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين افزود:‌ به دنبال اين هستيم تا 500 درصد جريمه حذف پارکينگ را افزايش دهيم تا شهروندان قزويني که اقدام به ساخت و ساز مي‌کنند، تأمين پارکينگ را به صورت جدي لحاظ کنند.

رئيس کميسيون اداري مالي شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينکه تأمين پارکينگ از سوي سازندگان ساختمان از سياست‌هاي کلي بودجه 95 شوراي اسلامي شهر قزوين است، گفت: تحقق اين موضوع منجر به کاهش مشکلات ترافيکي، بي‌نظمي و ناامني و افزايش امنيت و جلوگيري از سرقت خودرو مي‌شود.

پايان پيام/1588/بهمن94

تصاویر مرتبط