دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۶

رئيس کميسيون شهرسازي پارلمان محلي قزوين:

قزوين در طرح شکوفايي شهري با تکيه بر تمدن ديرينه خود رشد مي کند

انتخاب قزوين به عنوان پايلوت اجراي شکوفايي شهري CPI موقعيت و شانس مهمي است که بايد از آن به خوبي استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند با تأکيد بر ضرورت اجراي طرح شکوفايي شهري در قزوين که کاري جديد و ماندگار به شمار مي آيد. اظهارداشت: شکوفايي شهري زمينه را براي استفاده عيني و درست از تجارب به وجود مي آورد و با توجه به اينکه دبيرخانه آن نيز در قزوين ايجاد شده است و همايش شهر و سيماي شهري نيز با اين محوريت برگزار مي شود اميدواريم که نتايج مهمي به همراه داشته باشد.

وي با تاکيد بر اينکه شهر قزوين در طرح شکوفايي شهري بايد تاريخ، هويت و اصالت خود را حفظ مي کند، گفت: تدبير شکوفايي شهري در گذشته، حال و آينده است و شهر اسلامي از نگاه اسلامي، بسيار منطبق با شاخص‌هاي شکوفايي شهر(CPI)  است.

اين عضو شورا ادامه داد: شهر اسلامي مبتني بر علم و دانش است و بايد از تجربيات و دانش شهرها و کشورهاي موفق استفاده کنيم و از سوي ديگر از توان تشکلهاي غير دولتي که در سطح بين المللي فعاليت دارند نيز، استفاده کنيم.

غياثوند با اشاره نخستين اجلاس شهرداران مجمع جهاني شهرهاي اسلامي با محوريت طرح ابتکاري شکوفايي شهري که پيش از اين در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: در اين همايش مسئولان و متوليان مطرح کشوري حضور داشتند و مباحث خوبي در رابطه با طرح شکوفايي شهري مطرح شد که اميدوارم مدنظر متوليان امر قرار بگيرد.

رئيس کميسيون شهرسازي شورا با اشاره اهداف کلان اين اجلاس اظهارداشت: معرفي طرح ابتکاري شکوفايي شهري، ترغيب مديران و متخصصان علوم شهري به توجه و بهره گيري از شاخص هاي طرح شکوفايي شهري، ايجاد زمينه مساعد براي شناسايي بهترين عملکردهاي شهري در شهرهاي اسلامي و ايجاد زمينه همفکري و تبادل انديشه ميان مديران و متخصصان شهري در راستاي محوريت هاي کلان از مهمترين اهداف کلان به شمار مي آيد.

وي در خاتمه انتخاب قزوين از سوي سازمان ملل به عنوان پايلوت اجراي برنامه شکوفايي شهري را يک موقعيت مناسب و ايده آل دانست و ادامه داد: بي شک اين طرح با همراهي مجموعه متوليان امر در استان به شکوفايي مي رسد و نتايج حاصل از آن نفع شهر و شهروندان آنرا به همراه خواهد داشت.

پايان پيام/1587/بهمن94

تصاویر مرتبط