سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد

نشریه پیام شهر نباید تعطیل شود/ مجوزات لازم برای تبدیل پیام شهر به پایگاه خبری اخذ شود

در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین که  با هدف بررسی وضعیت فعالیت نشریه پیام شهر قزوین برگزار شد، اعضای کمیسیون بر لزوم ایجاد شورای سیاست گزاری و توجه مدیریت شهری به مطالبات اعضای شورا در چگونگی تهیه و انعکاس محتوای نشریه وهمچنین ادامه انتشار این نشریه تاکید کردند.
 
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، کشاورز صفیئی نماینده شهردار، انتظاری مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین، قافله باشی مدیر مسؤل نشریه پیام شهر و با محوریت بحث و بررسی پیرامون وضعیت فعالیت نشریه پیام شهر  در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه فعالیت نشریه پیام شهر باید منطبق بر سیاست گذاری شورای شهر پیش رود اظهار کرد: در حال حاضر شاهد عدم فعالیت نشریه پیام شهر هستیم این درحالی است که برای عدم انتشار آن هیچ مجوزی از شورای شهر اخذ نشده است.
 
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا مطابق با مصوبه سال 93 شورای اسلامی شهر قزوین این نشریه بر اساس شورای سیاست گذاری و توجه به مطالبات اعضای شورا با محوریت انعکاس اخبار و اطلاعات مدیریت شهری پیش رود .
 
دبیر پارلمان محلی قزوین خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه ای ویژه در کمیسیون فرهنگی در خصوص رویکرد جدیدو سیاستهای مدنظربحث خواهیم کرد.
 
به گفته اللهیاری همچنین موضوع تبدیل به پایگاه خبری شدن پیام شهر نیز از جمله موضوعاتی است که مورد بحث است و ضمن حفظ چاپ نشریه فعالیت آن نباید تعطیل شود.
 
وی تاکیدکرد:اعضای شورا با پایگاه خبری شدن پیام شهر  موافق هستند و لذا باید پیگیر مجوزات لازم برای تحقق این موضوع هم بود.
 
در ادامه این نشست فاطمه اشدری نائب رییس این کمیسیون نیز در سخنانی با بیان اینکه وجود نشریه تخصصی پیام شهر خواست واراده شورای شهر بود گفت:چاپ نشریه تخصصی در مدیریت شهری قزوین دارای مصوبه شوراست و هرگونه فعالیت،سیاست گذاری و یا عدم فعالیت این رسانه باید با مجوز شورای شهر و در جریان قرار گرفتن کمیسیون فرهنگی شورا  باشد و این یک اصل است که نباید فراموش شود.
 
وی ادامه داد: اینکه به  ایرادات و نقدهای اعضای شورا به محتوای مطالب پیام شهر جدی گرفته نمی شود یک عیب است ولی با همه این نواقص ما اجازه نمی دهیم که فعالیت این نشریه تعطیل شود چون برای پابرجا ماندن آن تلاش زیادی شده است.
 
وی با اشاره به برگزاری این نشست خاطر نشان کرد: با تمام اختلافات سلیقه ای در این جایگاه باید به گونه ای تصمیم بگیریم که شهر وشهروندان و رسانه آسب نبیند.
 
اشدری با بیان اینکه در حال حاضر پرواضح است که پیام شهر از رسالتش فاصله گرفته است تصریح کرد: باید اعضای شورا تصمیم بگیرند که فعالیت این نشریه چگونه باشدگرچه معتقد هستم که پیام شهر می تواند مکانی برای حضور تمامی رسانه ها و خبرنگاران علاقه مند و متخصص در حوزه مدیریت شهری باشد.
 
مهدی خانی  عضو این کمیسیون نیز در سخنانی با بیان اینکه بهتر است سازوکار جدید و مناسبی برای ادامه روند نشریه پیام شهر اندیشه شود گفت:باید در انعکاس مطالب و ایجاد محتوا در نشریه دقت نظر بیشتری صورت گیرد تا اخبارو اطلاعاتی منعکس شود که دردی از جامعه را دوا کند.
 
وی ادامه داد: همچنین درخصوص الکترونیکی و پایگاه خبری شدن نشریه نیز می توانیم با بررسی جوانب و ارزیابی آنها تصمیم گیری کنیم .
 
در ادامه این جلسه قافله باشی مدیر مسئول نشریه پیام شهر و انتظاری مدیر اداره روابط عمومی شهرداری قزوین نیز به بیان توضیحاتی درخصوص اقدامات  وفعالیت تحریریه پیام شهر و میزان هزینه کرد ماهانه آن پرداختند.
 پایان پیام/

تصاویر مرتبط