دوشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۸

رياست شوراي اسلامي شهر در ديدار با مدير حوزه علميه قزوين:

مجموعه مديريت شهري قزوين پيشتاز در امور فرهنگي و استفاده از ظرفيت پايگاههاي مردمي

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با هدف ارتقاء نقاط همکاري مجموعه مديريت شهري قزوين با حوزه علميه گفت: مجموعه مديريت شهري توانسته از توان مردمي در انجام امور محوله به خوبي بهره ببرد و از اين آمادگي برخوردار است همکاري خود را با حوزه علميه گسترش دهد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج الله فصيحي رامندي رياست شورا صبح امروز در ديدار جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر با حجت الاسلام و المسلمين عباسي مدير حوزه علميه قزوين، ضمن تقدير و قدرداني از زحمات سيد موسي ابراهيمي مدير پيشين حوزه و تبريک انتخاب حجت الاسلام والمسلمين علي عباسي به عنوان مدير جديد، اظهار داشت: روحانيت پرچمدار انقلاب به شمار مي آيند و حالا که مسئوليت کشور را به عهده دارند با هدف خدمت به مردم، راه امام و انقلاب را با جديت دنبال مي کنند.

وي در ادامه اظهار داشت: يکي از اهداف و مأموريتهاي شوراي شهر خدمت به مردم و توزيع عادلانه امکانات و خدمات در شهر بوده و در کنار اينها ارزشها و اهداف انقلاب، امام و رهبري را نيز سرلوحه کار خود قرار داده است.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري همواره در رهنمودها و بيانات خود توجه به معماري و چهره شهر را مورد تأکيد قرار دادند و مهمتر از آن خدمت به مردم را يکي از مهمترين وظايف مسئولان و متوليان برشمردند.

رياست شورا با اشاره به وضعيت نامطلوب اقتصادي کشور و تحت تأثير قرار گرفتن شهرداري ها از اين شرايط اظهار داشت: مجموعه مديريت شهري قزوين تلاش مي کند با استفاده از جذب منابع مردمي و شرکت هاي سرمايه گذاري در راستاي اجراي پروژه هاي عمران و آباداني شهري قدم بردارد.

وي تقاطع هاي در حال ساخت امام رضا (ع)، خليج فارس و قدس به همراه فرهنگسراها و دو پارک بانوان در حال ساخت و بوستان ملاخليلا در جنوب شهر را از جمله پروژه هايي برشمرد که در راستاي ايجاد تحول در شهر و رفع کمبودها و نواقص آن شکل گرفتند.

فصيحي رامندي در ادامه گفت: مجموعه مديريت شهري قزوين سعي دارد تا در کنار ديگر دستگاهها نسبت به خدمت رساني به مردم در اقشار و جايگاههاي مختلف تلاش کند.

وي در ادامه شوراياران و اعضاي طرح محله ما را از افراد دلسوز و پاي کار براي حل مشکلات و مسائل شهري برشمرد و ادامه داد: اين افراد ضمن اينکه بازوي توانمند مجموعه مديريت شهري به شمار مي آيند در امور فرهنگي نيز پيشتازند و در مساجد و پايگاهها با اجراي برنامه هاي متنوع حضوري پررنگ دارند و آمادگي داريم در امور فرهنگي و عمراني با حوزه علميه اقدامات مشترک انجام دهيم.

**

در ادامه فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي _ ورزشي شوراي شهر با اشاره به برنامه ها و اقدامات متنوع فرهنگي که با همکاري و مشارکت مجموعه مديريت شهري و حوزه علميه مي تواند در مساجد و پايگاه هاي فرهنگي و مذهبي مي تواند در دستور کار قرار بگيرد، گفت: تربيت انسانهاي متعهد، مؤمن، عالم و آزموده در حوزه علميه يک مزيت مهم به شمار مي آيد که مي توان در مساجد و پايگاههاي مردمي از آنها بهره برد.

وي نقش عالمان ديني در تربيت نسل دين باور و متدين را بسيار مهم دانست و ادامه داد: هم اکنون مديريت شهري و سازمان فرهنگي _ ورزشي شهرداري مساجد را به پايگاه هاي مهم دينداري و معرفتي تبديل کردند و ضمن اينکه در اين فضاهاي معنوي فرهنگ شهروندي ارتقاء مي يابد، با همکاري مجموعه مديريت شهري و حوزه علميه مي تواند حلقه صالحين شکل گرفته و پررنگ تر از قبل شود.

**

مريم نخستين رئيس کميسيون ساماندهي ملاقات هاي مردمي شورا نيز بر استفاده از توان حوزه علميه براي کاهش اثرات مخرب ناشي از هجمه هاي فرهنگي که غرب و دشمنان ايران به کشورمان وارد مي کنند تأکيد کرد و گفت: با جذب بيشتر جوانان و به ويژه نوجوانان به مساجد و پايگاه هاي فرهنگي مي توان بيشتر از گذشته زمينه فرهنگ سازي را در جامعه فراهم آورد و الگويي شاخص و دين مدار به نسل امروز و فردا معرفي کرد.

پايان پيام/1547/دي94

 

تصاویر مرتبط