دوشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۸

مدير حوزه علميه قزوين تأکيد کرد:

تشکيل حلقه هکاري مجموعه مديريت شهري و حوزه علميه در امور فرهنگي

مدير حوزه علميه قزوين گفت: حوزه علميه قزوين در تلاش است که با همکاري شوراي شهر بتواند آحاد جامعه را بيشتر به مساجد تشويق و ترغيب کند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حجت‌الاسلام علي عباسي مدير حوزه علميه قزوين در ديدار رئيس و جمعي از اعضاي شوراي شهر با وي ضمن قدرداني از تلاش‌هاي ارزشمند شوراي شهر در توسعه و عمران و آباداني شهر قزوين گفت: در دوره جديد حوزه علميه قزوين در تلاش است که با همکاري شوراي شهر بتواند آحاد جامعه را بيشتر به مساجد تشويق و ترغيب کند.

وي تصريح کرد: در تلاش هستيم که با همکاري طلاب و اساتيد مدارس علميه استان بتوانيم ارتباط حوزه علميه با آحاد مردم را با برگزاري کلاس‌هاي تفسير قران و نهج‌البلاغه بيشتر کنيم.

مدير حوزه علميه قزوين تصريح کرد: متأسفانه ارتباط و تعامل حوزه علميه با مردم بسيار کاهش پيداکرده و حتي روزگاري بازاريان و  کسبه ارتباط بيشتري با حوزه علميه داشتند، بايد بتوانيم اين ارتباط با مردم از طريق حوزه‌هاي علميه به‌خوبي فراهم شود.

حجت‌الاسلام عباسي  به حضور مؤثر طلاب جوان در مساجد اشاره کرد و افزود: حضور طلاب و روحانيون در مساجد باعث مي‌شود که نسل نوجوان و جوان بيشتر با مساجد و اماکن مذهبي در ارتباط باشند.

مدير حوزه علميه قزوين اظهار داشت: در روستاها خانه عالم در کنار مساجد قرارگرفته که اميدواريم شوراي شهر و شهرداري در شهرک‌هاي جديد اين امکان را داشته باشد که در کنار مساجد خانه‌اي هم براي امام جماعت همان مساجد ساخته شود.

وي به ظرفيت بالاي حوزه علميه در استان اشاره کرد و گفت :استقبال جوانان از حوزه علميه بالاست که خوشبختانه با راه‌اندازي مدرسه علميه صالحيه و محسنيه توانسته‌ايم پاسخگوي اين عزيزان باشيم.

پايان پيام/1548/دي94

تصاویر مرتبط