یکشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

شوراياران ناحيه ناصرآباد:

خدمات و زيرساخت هاي شهري در ناصرآباد و دانش نيازمند ارتقاء است

خدمات و زير ساخت هاي شهري همچون آسفالت و جدول گذاري، آب لوله کشي، ايمني راه و مراکز فرهنگي _ ورزشي در ناحيه ناصرآباد و دانش با توجه و تلاش مسئولان و متوليان ايجاد مي شود.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ در ادامه روند مصاحبه با شوراياران، اين بار با محرمعلي رضايي و عباس ميرزايي از شوراياران ناصرآباد و دانش که همواره در کنار يکديگر پيگير حل موضوعات و مشکلات محل زندگي خود هستند، به گفت و گو نشستيم.

عباس ميرزايي در رابطه با اهميت جايگاه شوراها و نتايج قرار گرفتن شوراياران در کنار آنها براي حل مشکلات نواحي مختلف شهري بيان مي کند: شوراها جايگاه قانوني دارند و ازآنجاييکه نمايندگان مردم به شمار مي آيند، توجه خود را براي حل مشکلات نواحي مختلف شهري به کار مي گيرند و در اين راه توانسته اند از توان شوراياران به نحو مطلوبي استفاده کنند.

وي اضافه مي کند: شوراها در راستاي حل مشکلات شهري و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بسيار تأثيرگذارند و با تصويب لوايح و طرح هايي در راستاي دست يابي به شهري ايده آل قدم برمي دارند.

ميرزايي همچنين در رابطه با اقداماتي که با همت و تلاش شوراياران و حمايت شوراي شهر و اهتمام و تلاش شهرداري در ناحيه ناصرآباد تحقق يافته، بيان مي کند: در سال 94 آسفالت چند خيابان همچون خيابان سلامگاه و صباي هفتم به همراه آسفالت برخي پياده روها در خيابان اصلي انجام گرفته است.

وي از انجام رفت و روب معابر با استفاده از دستگاههاي چندکاره تنظيف شهري خبر داده و مي افزايد: باند کندرو دسترسي به شهرک دانش از جاده رشت _ دانش نيازمند آسفالت بود که اين مهم با توجه و همراهي متوليان امر انجام شده است.

محرمعلي رضايي در رابطه با اقداماتي که در ناحيه ناصرآباد و دانش انجام نشده، توضيح مي دهد: جاده مخصوص رشت _ ناصرآباد به دليل حادثه خيزي، پيچ خطرناک و فقدان علائم و تابلوهاي راهنمايي نيازمند سه بانده شدن است، اين مسير محل تردد اهالي چند روستا بوده و پيگيري ها از مدتها قبل براي انجام اين مهم صورت گرفته، ولي هنوز حل نشده باقي مانده است.

وي بيان مي کند: آسفالت و جدول گذاري کوچه ها انجام نگرفته و کوچه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ناصرآباد به دليل تردد زياد هنوز آسفالت نشده است.

اين شورايار همچنين احداث پاسگاه براي تأمين امنيت ناحيه، سالن ورزشي، مرکز فرهنگي، زمين ورزشي، بوستان و بازيگاه کودک را بسيار مهم دانسته و ادامه مي دهد: بوستاني در کنار ساختمان قديم شهرداري (دهياري سابق) نيمه کاره ساخته شده و هنوز به اتمام نرسيده و خواستار تکميل بوستان مذبور هستم.

رضايي با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت دو پل در کانال اصلي ناحيه ناصرآباد اضافه مي کند: طراحي پروژه به اتمام رسيده است، ولي متأسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسيده است.

اين شورايار با اشاره به مشکلات و نواقصي که رفع آنها در حيطه وظايف و اختيارات دستگاههايي غير از شهرداري قزوين است، بيان مي کند: خواستار گسترش طرح هادي در ناحيه هستيم و ازآنجاييکه بالاي 200 خانوار در ناحيه خارج از طرح هادي قرار دارند، در کميسيون ماده 99 نيز ارجاع داده شدند و عوارض نيز پرداخت کردند و ازآنجاييکه در اين طرح قرار نداشتند، هنوز گازکشي نشدند و ساکنين با مشکلاتي مواجه اند.

وي قنات موجود در ناحيه که در مسير مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع شده را نيازمند لايروبي دانسته و تصريح مي کند: براي اينکه دوباره آب در اين قنات به جريان افتد، نيازمند اختصاص اعتبار خاصي براي اجراي اين مهم هستيم، ولي متأسفانه جهاد کشاورزي قزوين اعتبار لازم را اختصاص نداده است.

محرمعلي رضايي و عباس ميرزايي همچنين خواستار تعيين تکليف زمين هاي اوقافي از سوي متوليان امر در استانداري و اداره کل اوقاف و امور خيريه شده و ادامه دادند: خروج مالکين از بلاتکليفي از مهمترين مزاياي اين مهم به شمار مي آيد به ويژه اينکه بخشي از زمينهاي کشاورزي ناحيه با اين مشکلات مواجه اند.

اين شوراياران با اشاره مشکلاتي که مردم اين نواحي به علت کمبود آب با آنها مواجه اند، توضيح دادند: بخش مهمي از ناحيه هنوز لوله کشي آب صورت نگرفته و به دليل عدم آمادگي برخي زيرساخت ها همچون برق اين مشکلات همچنان حل نشده باقي مانده است، از طرفي چاه احداث شده در قبل، ديگر جوابگوي نياز مردم نيست و مردم در طول شبانه روز با مشکلاتي مواجه مي شوند.

پايان پيام/1525/دي94

        

 

 

تصاویر مرتبط