پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

با همکاري و مشارکت مجموعه مديريت شهري قزوين؛

قزوين صاحب "مرکز فرهنگي دفاع مقدس" مي شود

همکاري مجموعه مديريت شهري قزوين براي احداث مرکز فرهنگي دفاع مقدس قزوين با تصويب لايحه مربوطه و اختصاص اعتباري معادل دو ميليارد ريال به عنوان سهم شوراي اسلامي شهر و شهرداري محقق شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ در جلسه اخير پارلمان محلي قزوين لايحه مشارکت شهرداري در ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس يا همان باغ موزه دفاع مقدس با اعتباري معادل دو ميليارد ريال به ستاد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس از محل تملک دارايي اعتبارات استاني موافقت شد.

علي صادقي نيارکي سخنگوي شورا و رئيس کميسيون اداري _ مالي در ابتداي جلسه گزارشي از چگونگي روند همکاري شهرداري در ساخت باغ موزه دفاع مقدس و تأکيدات و اشاراتي که از سوي دستگاههاي کشوري و استاني به عمل آمده است، ارائه داد و گفت: اغلب استانهاي مطرح کشور پيشتر از اين نسبت به ساخت باغ موزه دفاع مقدس اقدام کردند و استانهاي همدان، مازندران و فارس در اين بخش پيشتازند.

**

فاطمه اشدري رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شورا نيز در اين رابطه با بيان اينکه طي دو دوره در رابطه با احداث باغ موزه دفاع مقدس مباحثي مطرح شد ولي هنوز گام مثبتي برداشته نشده است، گفت: پيش از اين بازديدي از باغ موزه هاي موفق شهرهاي تهران و همدان به عمل آمده بود که نشاندهنده پيشتازي اين شهرها در اين بخشها بود.

وي با بيان اينکه باغ موزه هاي دفاع مقدس مکاني فرهنگي و آموزنده براي الگو پذيري نسل امروز و فردا به شمار مي آيند، گفت: تنها صرف هزينه در اين رابطه نمي تواند ما را به اهداف تعيين شده نزديک نمايد و در کنار اين مهم نظارت مستمر بر باغ موزه و تعامل با دستگاههاي مرتبط براي برنامه ريزي در راستاي عملکرد هر چه بهتر آن بسيار مهم است.

اشدري باغ موزه دفاع مقدس را مدرسه انسان سازي دانست و گفت: هر چه سرمايه گذاري در اين بخش پررنگ تر باشد، بهتر مي توان به نتايج و دستاوردهاي مهم و اساسي دست يافت.

***

حسين صلح جو نماينده شورا در کارگروه طراحي و ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس (باغ موزه) در اين جلسه با بيان اينکه هشت سال دفاع مقدس به تمامي مردم تعلق دارد و تمامي اقشار، صاحب نظران و مسئولين وظيفه حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس را بر عهده دارند، گفت: بايد بتوانيم دين خود را به تمامي افراديکه نقش بسزايي در ماندگاري و ثبت جنگ تحميلي داشتند، ادا کنيم.

وي باغ موزه دفاع مقدس را عرصه و ظرفيتي براي معرفي ميراث و ارزشهاي ماندگار دفاع مقدس و انقلاب اسلامي به نسل آينده برشمرد و اضافه کرد: اين مرکز فرهنگي مي تواند به دانشگاه اخلاق، تربيت، ايثارگري و از خود گذشتگي شود.

نماينده شورا در کارگروه طراحي و ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس همچنين گزارشي از روند ساخت اين مرکز ارائه داد و گفت: اين مرکز با همکاري دستگاههاي استان همچون استانداري، شهرداري، اداره کل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس، نظام مهندسي ساختمان و سپاه صاحب الامر (عج) در حال ساخت مي باشد.

صلح جو خبر داد: هم اکنون فاز دو اين پروژه آغاز شده و در آينده نزديک با حضور يکي از مسئولين کشوري کلنگ احداث آن بر زمين زده مي شود تا گام مثبتي در جهت جذب بودجه و رديف دولتي در اين زمينه داشته باشيم.

اين عضو شورا خاطر نشان کرد: همه همت مسئولين در اين راستا ستودني است و اميد است گامهاي جدي تر و عملياتي تري به عمل آيد و شوراي شهر با تصويب مبلغ دو ميليارد ريال اعتبار کمک قابل توجهي به ساخت اين مجموعه داشته باشد.

***

احد چگيني عضو شوراي شهر و رئيس شوراي استان مرکز فرهنگي دفاع مقدس را پروژه اي استاني برشمرد و ضمن اينکه بر ورود ديگر شهرداري هاي استان براي ساخت آن تأکيد مي کرد، گفت: در شوراي استان از اين آمادگي برخورداريم تا زمينه مشارکت ديگر شهرداري هاي استان را فراهم آوريم.                                                                                         

پايان پيام/1542/دي94                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

تصاویر مرتبط