پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۷

صلح جو، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

ارتقاء سرانه مطالعه نيازمند برنامه ريزي است

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين ارتقاء سرانه مطالعه در کشور و استان قزوين را با استفاده از راهکارهاي مهم و کاربردي ضروري دانست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو عضو شوراي اسلامي شهر با اشاره به افتتاح نمايشگاه کتاب پروانه خيال در قزوين و تأکيد بر اينکه اين اقدام يکي از اقدامات خوب فرهنگي اجتماعي در شهر قزوين با مشارکت مجموعه مديريت شهري و بخش خصوصي رقم خورد، گفت: يکي از مطالبات مهم مقام معظم رهبري در بين اقشار مختلف جامعه ارتقاء سرانه مطالعه است تا در بين آحاد جامعه رواج بيشتري يابد.

وي در ادامه با اشاره به ميزان سرانه مطالعاتي در کشور که پنج دقيقه در روز است، گفت: بايد با برنامه ريزي صحيح اقداماتي در دستور کار قرار بگيرد تا ميزان تمايل مردم به سمت مطالعه کتاب افزايش پيدا کند و برگزاري نمايشگاه کتاب يکي از راهکارهاي پيش روست و فرهنگ سازي براي افزايش تمايل مردم به کتاب خواني از مهمترين امور است.

اين عضو شورا خاطرنشان کرد: برپايي نمايشگاه کتاب در فضاي تاريخي مجموعه سعدالسلطنه يک اقدام فرهنگي مناسب به شمار مي آيد، به طوريکه توانسته ايم از يک بناي بي نظير تاريخي براي اجراي امر مهم ترويج فرهنگ مطالعه بهره ببريم.

وي ارائه تخفيف 50 درصدي خريد کتاب در نمايشگاه فوق را امتياز مهمي خواند که متوليان برپايي نمايشگاه براي افزايش تمايل مردم به خريد و مطالعه کتاب در دستور کار خود قرار داده اند.

صلح جو اين تخفيف را گامي مهم براي استفاده اقشار کم درآمد جامعه دانست و گفت: با توجه به اينکه محل نمايشگاه در گنجينه ارزشمند ميراثي و تمدني واقع شده، علاوه بر اينکه موجب جذب بيشتر خريداران مي شود، زمانيکه گردشگران داخلي و خارجي براي ديدن اين بناي تاريخي مراجعه مي کنند به ارزش و اعتبار آن مي افزايد.

پايان پيام/1532/دي94 

تصاویر مرتبط