شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۵

در ديدار با رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان تأکيد شد؛

ارتقاء شهرسازي، عمران و ترافيک قزوين در پناه تعامل شوراي اسلامي شهر و نظام مهندسي ساختمان استان

در ديدار مجموعه شوراي اسلامي شهر با رئيس نظام مهندسي ساختمان استان بر تشکيل کارگروههاي تخصصي مشترک براي تعامل بيشتر در راستاي رونق شهر در حوزه هاي شهرسازي، عمران و ترافيک تأکيد شد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ علي فرخزاد نايب رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين در ديدار با رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بر تشکيل کارگروههاي تخصصي متشکل از اعضاي شوراي اسلامي شهر و هيأت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان در راستاي پيشرفت و رونق شهرسازي، عمران و ترافيک تأکيد شد.

فرخزاد با تأکيد بر اينکه آباداني و پيشرفت شهر زماني تحقق مي يابد که تمامي دستگاهها و نهادهاي متولي با يکديگر هماهنگ باشند، گفت: تشکيل کميسيونها و گروههاي تخصصي مشترک در حوزه ها و موضوعات في مابين يکي از مهمترين موضوعات است و مي توان از نقطه نظرات يکديگر براي آباداني شهر بهره ببريم.

**

علي فرج زاده ها ضمن تبريک ايام هفته وحدت و ميلاد پيامبر اکرم (ص) از نقش قانوني سازمان در ارتباط تنگاتنگ با حوزه مديريت شهري سخن گفت.

وي عنوان داشت: در اجراي قانون و آئين نامه ها بويژه در بحث کنترل ساختمان که در استان قزوين بسيار مطلوب تفسير شده و ساير استان ها هنوز نتوانستند ورود پيدا کنند، بايد با جديت عمل کرد و سعي در افزايش دامنه فعاليت و استمرار آن داشت.

رياست سازمان به پيشنهاد وزير راه و شهرسازي در خصوص موارد پيشنهادي در حوزه  نظام مهندسي اشاره کرد و اذعان داشت: وزير محترم با استناد به تجربه ناموفق ادوار گذشته در حوزه کنترل ساختمان و عملکرد نامطلوب استان ها ،پيشنهاد جدايي قانون نظام مهندسي ساختمان از کنترل ساختمان را ارائه نموده و در همين خصوص نسبت به تغييرات در مبحث دوم ساختمان اقدام کرده است.

فرج زاده ها در بخش دوم سخنان خود با اشاره به همکاري مجموعه مديريت شهري سازمان نظام مهندسي ساختمان استان کرد اشاره کرد و بيان داشت: پتانسيل 9 هزار نفري مهندسين و متخصصين در رشته هاي هفتگانه از آمادگي بسيار مطلوبي در همکاري  با مجموعه مديريت شهري برخوردار است و بايد با برنامه ريزي مدون بين اعضاي محترم شورا و نظام مهندسي ساختمان اين پتانسيل بکار گرفته شود تا روند پيشرفت امور مهندسي در حوزه مديريت شهري بيشتر گردد.

**

حسين صلح جو از ديگر اعضاي شوراي شهر نيز اظهار داشت: مجموعه نظام مهندسي ساختمان با پويايي و آمادگي کامل همواره ضمن همراهي با مديريت شهري، نقش خوبي در گسترش شهر به معني عام کلمه داشته است.

وي با تأکيد بر اينکه تعاملات بايد گسترش يافته و پررنگ تر از قبل شوند، گفت: تاکنون با وجود اينکه تعداد نشست هاي مشترک کم بوده ولي نگاههاي دو حوزه به مسائل شهري بسيار خوب بوده و تعامل دو سويه زماني شکل مي گيرد که نيت ها خالصانه باشد که ثابت نمودن آن سخت نيست.

**

حکمت الله داودي رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شورا گفت: باعث خشنودي مجموعه مديريت شهري است که از ظرفيت سازمان نظام مهندسي که از دانش و متخصصين توانمندي برخوردار بوده و سالهاي سال در بين نهادهاي مشابه خود در کشور جايگاه نخست را کسب کرده، استفاده کنيم.

وي با اشاره به پيشنهادات رئيس سازمان نظام مهندسي در ارتقاء سيما و منظر شهري گفت: با اهدف استفاده پيمانکاران در پروژه هاي عمراني از نيروهاي بومي تاکنون چندين بار جلسات مشترکي برگزار نموديم و در کنار اين معتقديم بايد به پروژه هايي وارد شد که براي ما آورده و نفع اقتصادي داشته باشد.

**

محمدرضا صديقي نايب رئيس کميسيون عمران شورا با اشاره به احاديث و روايات از معصومين (ع) با اين مضمون که "بدترين وطن، وطني که ساکنين آن در امنيت و آرامش نباشند"، گفت: اگر شهروندان در وطن خود آرامش داشته و يا نداشته باشند، ما مسئولان و متوليان مسئول هستيم و بايد تلاش ما براي آسايش آنها ارتقاء يابد. ما نسبت به آرامش و آسايش مردم در جامعه با ساخت بهترين بناها و معماري دروني آن که آرامش و آسايش را به مرذدم هديه  

وي با يادآوري گذشته پرافتخار و ارزشمند اين ديار اضافه کرد: در پروژه هاي قابل دفاعي که گذشتگان احداث کردند رعايت حقوق شهروندي براي پيادگان جزو ويژگي هاي لاينفک به شمار مي آيد به عنوان نمونه خيابان شهداء (سپه) قزوين به عنوان اولين خيابان ايران با لحاظ تمامي استانداردها احداث شده است و ويژگي هايي دارد که بايد در شهرسازي ما مدنظر قرار بگيرد.

صديقي خاطرنشان کرد: برخلاف پروژه هاي ماندگار شهري که گذشتگان براي ما احداث کردند امروزه برج ها و ساختمان هاي بلند مرتبه در فاصله چند متري با آثار و ابنيه تاريخي و پياده روها احداث مي شوند و  ما هم پياده رو بايد رعايت مي کنيم. قرار گرفتن برج تجارت در کنار آثار تاريخي

وي حضور مهندسان و متخصصان بومي در استان را بسيار ضروري دانست و از سوي ديگر استفاده از دانش آنان در ديگر شهرها را نيز مورد تأکيد قرار داد و گفت: در قزوين براي تحقق بسياري از پروژه ها به توان متخصصان نيازمنديم و معتقديم بايد پاي کار باشند و اگر در انجام پروژه هاي ديگر شهرها مشغول به کار مي شوند در نهايت اولويت اول آنها قزوين باشد.

**

مريم نخستين نايب رئيس کميسيون شهرسازي شورا نيز گفت: همواره مجموعه نظام مهندسي با اقتدار، توانمند و خوشنام در استان به فعاليت پرداخته است و هيأت مديره آن از تخصص و توان خوبي داشته و دارند.

وي يادآورشد: برخي پيشنهادات هيأت مديره نظام همچون انتخاب پيمانکار بومي و بحث و بررسي پيرامون چگونگي نظارت بر هزينه هاي شهر در دستور کار شوراي شهر قرار دارد و حاضر به برگزاري نشست مشورتي در طول سال و ارتباط تنگاتنگ دوطرفه با نظام مهندسي هستيم.

**

حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي شورا نيز اظهارداشت: مجموعه مديريت شهري از گذشته تعامل خوبي با نظام مهندسي ساختمان داشته ولي متأسفانه کار عملياتي خاصي رخ نداده و اجراي معماري اسلامي _ ايراني در خيابان شهيد انصاري شرقي ازجمله نتايج اين همکاري ها بوده که با همراهي دو طرف رخ داد.

وي با تأکيد براينکه بايد تعاملات به سمت عملياتي شدن پيش برود، ادامه داد: تأکيد به تخصص گرايي و استفاده از نظام در پروژه هاي شهري از مهمترين تأکيدات دوطرف به شمار مي آيد و با توجه به اينکه تاکنون از طرف نظام پيشنهادي به شوراي شهر براي تعامل در رابطه با چگونگي اداره آينده شهر مطرح نشده خواستار به وجود آمدن شرايط ممکن هستيم.

پايان پيام/1524/دي94

تصاویر مرتبط