پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۳

عضو شوراي شهر و سخنگوي شوراي عالي استانها تأکيد کرد؛

اعتماد مسئولان به شوراها لازمه اقتدار شوراها

عضو شوراي اسلامي شهر و سخنگوي شوراي عالي استانها گفت: مديران به شوراها اعتماد کنند و مسئوليت بيشتري به آنها بسپارند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ در جلسه شوراي استان و روساي شوراهاي شهرستانهاي استان که چهارشنبه شب با حضور فريدون همتي استاندار قزوين در محل استانداري برگزار شد، ضمن طرح مشکلات شوراهاي شهري و روستايي براي تقويت جايگاه شوراها بحث و تبادل نظر شد.

احد چگيني در اين جلسه گفت: از مجموع ??? روستاي استان ??? روستا داراي شوراست و ??? شورا نيز در شهرهاي استان فعاليت مي کند و در حال حاضر يک هزار و ??? نفر در شوراهاي روستايي عضويت دارند که ?? نفر آنها زن هستند.

وي اضافه کرد: همچنين ??? نفر در شوراهاي شهري استان عضويت دارند که شش نماينده نيز در شوراي استان داريم و خوشبختانه بيشتر اعضاء داراي تحصيلات عالي کارشناسي و کارشناسي ارشد هستند و تجارب ارزشمندي دارند . چگيني بيان کرد: در سراسر کشور ?? هزار واحد شورايي داريم که ??? هزار نفر در آنها عضويت دارند که اين ظرفيت مي تواند کمک مديران دولتي باشند.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين يادآورشد: قانون جامع مديريت شهري که در حال بازنگري است مي تواند زمينه مديريت يکپارچه شهري را فراهم کند که با تصويب آن اميدواريم جايگاه شوراها تقويت شود.

وي بيان کرد: از دولت ومديران استاني انتظار داريم با نگاه تعامل گرايانه به شوراها اين ظرفيت مردمي را باور کنند و با اعتماد به اعضاء برخي امور را به آنها بسپارند ونتيجه کار را مشاهده کنند.

چگيني يادآورشد: تثبيت مديريت يکي از رموز موفقيت در کار محسوب مي شود که در طول ?? سالي که از تاسيس شهرداري قزوين مي گذرد ميانگين زمان تثبيت شهرداران از ?.? سال در مدت ?? سال گذشته به ?.?? رسيده که اين روند به موفقيت در کارها کمک کرده است.

سخنگوي شوراي عالي استانها گفت: با تحقق مردم سالاري ديني در سه دهه گذشته و در عمر انقلاب اسلامي با شکل گيري نهادهاي مردمي مانند  شوراها ظرفيت ارزشمندي براي مديريت شهري و روستايي ايجاد شده و توانسته خدمات خوبي به مردم ارائه کند.

چگيني اظهارداشت: هرچند در قانون جايگاه شوراها بويژه در شوراي شهرستان و استان بسيار بالا ديده شده اما هنوز بسياري از مديران اين جايگاه را باور ندارند و يا در عمل ديده نمي شود که اميدواريم با تاکيد استاندار محترم در استان اين تغيير رويکرد بتواند به اعتمادسازي به اعضاء شورا کمک کند.

پايان پيام/1523/دي94

تصاویر مرتبط