دوشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۲۳

رياست شوراي اسلامي شهر قزوين:

آموزه هاي ديني و مشورت در شوراها از مهمترين امور است

"شوراها" در حکومت اسلامي از نهادهايي به شمار مي آيد که آموزه هاي ديني و توجه به مسائل اجتماعي، شهري و به ويژه مشورت در آن از اساسي ترين امور است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج اله فصيحي رامندي در جمع شوراي دانش آموزي دبيرستان غيرانتفاعي دخترانه فروغي که در تالار مردم شوراي شهر برگزار شد، اظهارداشت: مسئولان و متوليان هرچه بيشتر براي انجام کار خير تلاش داشته باشند، عمل آنان با ارج و پاداش بيشتري همراه خواهد بود و علاوه بر اينکه در موقعيت هاي اجتماعي و شغلي بهتري قرار خواهند گرفت در پيشگاه خداوند و مردم از ارزش و اعتبار خاصي برخوردار مي شوند.

وي با بيان اينکه در قرآن کريم، قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و آموزه هاي امام راحل شور و مشورت و تشکيل نهاد شوراها در شهر و روستا مورد تأکيد و توجه قرار گرفته است، افزود: امروز که حدود 20 سال از تشکيل نهاد شوراها در کشور مي گذرد شاهد شکل گيري نهاد شوراها در بخشهاي مختلف کشور همچون مجلس خبرگان، شوراي اسلامي، شوراهاي شهر و روستا، شوراي کارگري و حتي دانش آموزي هستيم و اينها نشاندهنده شکوفايي اين نهاد مردمي است.

رياست شوراي اسلامي شهر قزوين در بخش بعدي سخنان خود با اشاره به تعيين 34 وظيفه در قانون براي شوراها گفت: "انتخاب شهردار" يکي از مهمترين اختيارات شوراهاي شهر به شمار مي آيد و علاوه بر اينکه وظيفه نظارتي بر امور شهر و روستا بر عهده دارند از ديگر اختيارات مهم آنها همکاري با ديگر دستگاهها و نهادهاي شهري و استاني بوده و حتي در حوزه نظارتي و سياست گذاري نيز مي تواند ورود پيدا کند.

وي همچنين در ادامه به ديگر وظايف شوراها در تصويب بودجه و  نظارت بر اجراي آن، همچنين نحوه فعاليت کميسيونهاي تخصصي صحبت کرد و نيز به سؤالات اعضاي شوراي دانش آموزي پاسخ گفت.

پايان پيام/1513/آذر94     

تصاویر مرتبط