دوشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۸

فصيحي رامندي در نشست با فرمانده نيروي انتظامي استان:

همدلي و همزباني مسئولان موجب اعتلاي امنيت شهر مي شود

نشست مشترک اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين و فرمانده نيروي انتظامي در راستاي برقراري تعاملات سازنده و هم افزايي بين اين دو نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج اله فصيحي رامندي رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين در اين نشست با آرزوي توفيقات روزافزون براي فرمانده جديد نيروي انتظامي در امر خطير ايجاد امنيت تصريح کرد: در سالي که مقام معظم رهبري آن را سال همدلي و همزباني بين مردم و مسئولان نامگذاري کرده است، مسئولان بايد به عنوان يک الگوي رفتاري و تأثير گذار در جامعه و با تأسي از فرمايشات ايشان در جهت همکاري هاي مشترک و اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي بيش از پيش تلاش کنند.

فصيحي رامندي وجود امنيت و آرامش در شهر را يکي از مؤلفه هاي شاخص قزوين برشمرد و افزود: نيروي انتظامي و شورا بايد اين ويژگي مهم را به خوبي به صورت استاني  و فراستاني به همه مردم انعکاس دهند تا زمينه ورود قشرهاي مختلف و جلب نگاه هاي سازنده به اين شهر را فراهم آورند.

اين مقام مسئول با اشاره به ويژگي هاي مؤمن بودن و انقلابي مردم شهر قزوين تصريح کرد: وجود اين ويژگي ها قزوين را به شهر دارالمؤمنين مشهور کرده است که اين ويژگي يکي از مصاديق خوب و تأثير گذاري است که زمينه زندگي خوب و توأم با آرامش را در اين شهر فراهم مي کند.

وي با اشاره به زمينه هاي مشترک همکاري بين شوراي اسلامي شهر و نيروي انتظامي تصريح کرد: شوراي اسلامي شهر قزوين به عنوان يک نهاد مردمي با سرلوحه قرار دادن  روحيه مشارکت و همدلي در برنامه هاي خود تمام تلاش خود را براي پيشبرد اهداف نيروي انتظامي خواهد کرد و در اين مسير از هيچ کمکي دريغ نخواهد کرد.

نقش سازنده پليس در تمام شئون زندگي

در ادامه اين نشست سردار مهدي محمودي فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين مطلب که  مردم از پليس  انتظارات به حقي در تأمين امنيت دارند اظهار داشت: پليس  و فعاليت هاي آن نقشي سازنده در تمام شئون زندگي و روزمره شهروندان دارد  از همين رو نيروي انتظامي تمام تلاش خود را در همه احوال تأمين  امنيت لازم در جامعه مي داند.

اين مقام مسئول با اشاره به مردم متدين، ولايتمدار و انقلابي استان قزوين تصريح کرد: وجود اين ويژگي ها مسئوليت خدمت رساني به شهروندان اين خطه را خطيرتر مي کند،  بنابراين مسئولان استاني و نيروي انتظامي بايد با هم افزايي ظرفيت هاي موجود و مشترک در کنار يکديگر براي تأمين امنيت در استان تلاش نمايند.

وي با اشاره به زمينه هاي مشترک همکاري ميان شورا  و نيروي انتظامي تصريح کرد: اين دو نهاد بايد با تأسي از تأکيدات مقام معظم رهبري در سال جاري مبني بر همدلي  و همزباني خود را براي انجام فعاليت هاي مشترک در جهت ايجاد شهري متعالي آماده نمايند و شوراي شهر مي تواند يکي از بازوان مهم نيروي انتظامي به خصوص در اجراي موفقيت آميز طرح هاي اجتماعي باشد.

سردار محمودي ادامه داد: ايجاد احساس امنيت يکي از مباحث مهم در حوزه نيروي انتظامي محسوب مي شود که بايد از تمام ظرفيت ها براي ايجاد امنيت در تمام شئون زندگي مردم و تحقق آرمان هاي انقلاب تلاش نماييم.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه به نقش مهم رسانه ها در ايجاد امنيت خاطر در بين شهروندان تأکيد و تصريح کرد: رسانه ها بايد با حقيقت گويي و تلاش در جهت شفاف سازي اخبار از انتشار هرگونه اخبار کذب  و تشويش اذهان عمومي خودداري کنند.

علي صادقي نيارکي رئيس کميسيون برنامه – بودجه شورا  با بيان اين مطلب که اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين سابقه فعاليت هاي نظامي را در کارنامه خدمت رساني خود دارند اذعان داشت: اين مهم يکي از نقاط عطف اين شورا محسوب مي شود که با برگزاري نشست هاي مشترک و افزايش تعاملات مي توان فعاليت هاي همسوئي را که نتايج آن به شهر  و شهروندان برمي گردد انجام داد.

مردم مي توانند هميار پليس باشند

شهلا عطائي رئيس کميسيون بانوان و خانواده نيز با بيان اينکه وظيفه پليس حافظ جان، مال و ناموس مردم مي باشد اظهار داشت: مردم از مسئولان اين حوزه انتظاراتي دارند اما مي توان با اقدامات پيشگيرانه و خلاقانه نظير آموزش هاي خود مراقبتي و خودکنترلي به شهروندان در حوزه تأمين امنيت، زمينه بروز جرم را کاهش دهيم؛ از سوي ديگر مردم نيز بايد با آگاهي از يکسري موضوعات انتظامي، بازوي کمکي و هميار پليس باشند.

پليس يار و ياور مردم است

احد چگيني رئيس پليس املاک و توافقات نيز در ادامه اين نشست افزود: پليس يار و ياور مردم است که به طور قطع در کنار هم قرار گيري ظرفيت هاي شورا  و نيروي انتظامي اثرات مطلوبي را براي شهروندان به همراه خواهد داشت.

توسعه شهر با امنيت بهتر رقم مي خورد

علي فرخزاد نائب رئيس شورا در اين نشست اظهار داشت: نقش پليس و فعاليت هاي  آن  بسيار سازنده است به گونه اي که توسعه مطلوب شهر با وجود شاخص امنيت بهتر محقق مي شود و مجموعه مديريت شهري آمادگي همکاري و افزايش تعملات را در اين زمينه دارد.

همکاري پليس با شهرداري در اجراي پروژه هاي شهري

حکمت الله داودي رئيس کميسيون ترافيک نيز اظهار داشت: شهرداري در حال ساخت پروژه هاي ساختماني در سطح شهر است که مي توان با انعقاد قرارداد هاي مشترک زمينه واگذاري واحدهاي مسکوني را به نيروي هاي خدوم انتظامي فراهم نمود.

نقش مهم  و خطير پليس در زندگي روزمره مردم

فاطمه اشدري رئيس کميسيون پيگيري و نظارت بر مصوبات شورا با تقدير از نگاه مثبت و سازنده فرمانده نيروي انتظامي براي تعامل با دستگاه هاي استان تصريح کرد: نقش پليس در همه شئون زندگي و ارکان جامعه ملموس و مشهود است که شوراي شهر نيز براي تحقق  مطلوب اين وظايف که نقشي بسيار حساس و خطير است از تمام توان خود استفاده خواهد کرد.

اشدري افزود: شوراي اسلامي شهر قزوين برنامه هايي را سياست گذاري کرده است که حضور  و نقش پليس مولفه مهمي در انجام موفقيت آميز آنها محسوب مي شود که مي توان با انعقاد تفاهم نامه هاي بين اين دو نهاد زمينه همکاري هاي مشترک را افزايش داد.

تعامل مجموعه مديريت شهري و پليس در تأمين سلامت روان جامعه

محمدرضا صديقي رئيس کميسيون شوراياري ها نيز با بيان اين مطلب که فعاليت هاي نيروي انتظامي و مجموعه مديريت شهري در بسياري از موارد مي تواند مکمل يکديگر باشد اذعان داشت: در کنار هم قرار گرفتن ظرفيت هاي مشترک اين دو نهاد مي تواند سلامت روان  و امنيت جامعه را بهتر محقق سازد و هدف مهم را که همانا خدمت رساني  و جلب رضايت مردم است را بهتر محقق سازد.

پايان پيام/1457/آبان94

تصاویر مرتبط