یکشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۷

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد؛

13 آبان، روزي سرنوشت ساز در تاريخ انقلاب اسلامي ايران

13 آبان‌ماه سال 1343 در تاريخ انقلاب اسلامي روز مهم و سرنوشت‌سازي است، زيرا بعد از تصويب قانون کاپيتولاسيون امام خميني (ره) عليه اين قانون سخنراني کردند.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج‌الله فصيحي‌رامندي رياست شوراي اسلامي شهرمان افزود: به همين دليل امام خميني (ره) توسط نيروهاي ساواک دستگير و به ترکيه تبعيد شدند که اين مهم از نخستين حرکت‌هاي امام راحل در برپايي انقلاب اسلامي بود.

وي به دومين واقعه در سال 1357 اشاره کرد و افزود: تعدادي از دانش‌آموزان و دانشجويان انقلابي در تهران لانه جاسوسي آمريکا را اشغال و حرکت جديدي را در انقلاب اسلامي ايجاد کردند که به تعبير امام خميني (ره) انقلاب دوم بود.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين اضافه کرد: اين واقعه روند شکل‌گيري انقلاب اسلامي را سرعت بخشيد و رژيم شاهنشاهي را به سمت سقوط بيشتر سوق داد.

فصيحي‌رامندي خاطرنشان کرد: واقعه ياد شده زماني روي داد که دولت موقت و سياسيون به سمتي مي‌رفتند که جاي پاي آمريکا در کشور باز شود، حرکت فوق موجب شد جلوي نفوذ آنان گرفته شود لذا اين روز را گرامي مي‌داريم.

وي ادامه داد: از آنجاييکه 13 آبان‌ماه روز مبارزه با استکبار جهاني نامگذاري شده است، تجمع بزرگ دانشجويان، دانش‌آموزان و دلسوزان انقلاب اسلامي در خيابان شهدا برگزار شد که همانند سالهاي گذشته استقبال پرشور مردم انقلابي و به ويژه دانش آموزان و دانشجويان را در پي داشت.

پايان پيام/1456/آبان94

تصاویر مرتبط