دوشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۱

احمدي، شوريار ناحيه مينودر و کوثر:

ساکنين شهرک مينودر و کوثر پيشگام در موضوع مهم تفکيک زباله از مبدأ/شوراياران در کنار اعضاي شوراي شهر براي دست يابي به توسعه پايدار تلاش دارند

طي چند سال اخير با فعاليت شوراها و شوراياران شاهد اجراي اقدامات و پروژه هاي خوبي در شهرها بوده ايم و معتقديم اين مزيت ايده آل تا برقراري توسعه پايدار و متوازن همچنان ادامه دار باشد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ هوشنگ احمدي شورايار ناحيه مينودر و کوثر با بيان اينکه نفس شکل گيري شوراي اسلامي شهر براي حل موضوعات و مسائل شهري و روستايي و به ويژه اجراي توسعه متوازن بوده است، گفت: توسعه پايدار شهرها و دست يابي شهرداري ها به درآمد پايدار يکي از نکات مهم است که مي تواند از سوي شوراها و شوراياران پيگيري شود.

وي با تأکيد بر اينکه شوراياران پس از شروع به فعاليت خود به خوبي توانسته اند در کنار شوراي شهر به فعاليت بپردازند، گفت: شوراها و در کنار اين شوراياران نمونه کامل از مشارکت مردم در اداره شهر، شناخت آسيب ها و فرصتهاي آن هستند و از توان خوبي براي حل مشکلات شهر برخوردارند.

اين شورايار با اشاره به تحولاتي که طي چند سال اخير در حوزه عمران و آباداني کهن شهر قزوين رخ داده است، گفت: شهرک مينودر و کوثر نيز از اين تحولات دور نمانده و وقتي به چهره ظاهري آن نگاه مي کنيم، شاهد تغييرات خواهيم بود؛ ضمن اينکه مشاهده مي کنيم که اعضاي شورا در جلسات ملاقات مردمي با روي باز جوابگوي مردم هستند، خرسنديم.

وي در ادامه با اشاره به اقداماتي که طي چند سال اخير با همت شوراي اسلامي شهر و شوراياران و با تلاشي که شهرداري و مدير نواحي شهرک هاي مينودر و کوثر در اين مناطق انجام دادند، گفت: ايجاد سرويس بهداشتي عمومي در بوستان ها و برخي مکانها، دفع و هدايت آبهاي سطحي به همراه مرمت پياده رو هاي مينودر و کوثر و يا ايجاد پياده رو جديد و آسفالت و سنگفرش نمودن محورهايي که تا پيش از اين به صورت خاکي و نامناسب بودند، تحقق يافته و در کنار اينها اغلب جدول ها و جوي ها تعويض و يا تعريض شدند.

احمدي با اعلام اين خبر که شهرک مينودر و کوثر از جمله مناطق در شهر قزوين به شمار مي آيند که تفکيک زباله از مبدأ در آن با حمايت شورا و تلاش شهرداري و شوراياران و به ويژه مشارکت مردم به خوبي رخ مي دهد، گفت: تفکيک زباله از مبدأ يکي از موضوعات روز جامعه کنوني به شمار مي آيد و خيلي از شهرهاي پيشرفته دنيا اجراي کامل و موفقيت آميز آنرا نشان از توسعه يافتگي مي دانند که اميدواريم در قزوين بيش از گذشته رشد نمايد.

اين شورايار ناحيه مينودر و کوثر همچنين گفت: اصلاح هندسي محور پوشينه بافت به حسينيه امام علي (ع) يکي از موضوعات مهم به شمار مي آمد که به وقوع پيوست و همچنين منطقه پوشينه بافت در مينودر به خاطر حجم تردد و آپارتمان هايي که ساخته شده به ايجاد مراکز تجاري و خدماتي نيازمند است که اميدواريم با تلاش مجموعه شوراي شهر، شهرداري و ديگر نهادهاي متولي اجرايي شود.

وي راه اندازي کامل جاده سلامت، آسفالت و نوسازي آن به منظور رفع مشکلاتي که تاکنون براي مردم هنگام تردد از مجاور تقاطع غير همسطح امام علي (ع) به وجود آورده، به همراه احداث جاده بلوار انصار الحسين (ع) تا تقاطع بلوار امام علي (ع) و نيز ساخت و تجهيز زمين هاي بدون استفاده اي که از قابليت تبديل به پارک جيبي برخوردارند را نيز از مهمترين خواسته شوراياران به نمايندگي از مردم شهرک هاي مينودر و کوثر دانست.

احمدي در راستاي ضرورت ايجاد پارک هاي جيبي تأکيد کرد: تعداد زمين هايي که از قابليت احداث پارک جيبي برخوردارند اندک نيست به عنوان نمونه تنها در محله لوازم خانگي مي توان سه پارک جيبي احداث کرد ولي متأسفانه همچنان بلاتکليف هستند که اميدوارم با نگاه ويژه متوليان امر اجرايي شوند.   

وي آسفالت داخل مجموعه ها و تعاوني هاي مسکن مينودر و کوثر را موضوع مهمي دانست و گفت: برخي مجتمع ها بيش از 10 سال است که رنگ آسفالت به خود نديده و مشکلات زيادي را براي ساکنين به همراه داشته که اگر با حمايت شوراي شهر، شهرداري وارد مذاکره با ادارات و سازمانهاي مربوطه و يا هيأت مديره اين تعاوني ها شوند تا راهي براي آسفالت و يا مبلمان آنها انديشيده شود بسيار مهم و اثر گذار خواهد بود.

شورايار مينودر و کوثر مشارکت شهروندان در حل برخي موضوعات و مسائل شهري را بسيار مهم دانست و ضمن اينکه از جلسات و پيگيري هاي که تاکنون براي تغيير نگرش مردم منطقه برگزار شده سخن مي گفت، ادامه داد: تأکيد متوليان شهري به توسعه متوازن يکي از مهمترين موضوعاتي که به شهروندان اين مناطق انگيزه و هدفمندي خاص مي دهد تا براي پيشرفت محل زندگي خود متحمل هزينه هاي مالي شوند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: همانطور که اقدامات بسياري در مينودر و کوثر انجام شده ولي باز هم ساکنين آن به نگاه ويژه متوليان امر چشم اميد دارند و اميدواريم با توجه و اهتمام پارلمان محلي قزوين، تلاش شهرداري و مديران نواحي و همکاري خالصانه شوراياران که همگي از جنس مردم هستند به پيشرفت هاي چشمگير در مينودر و کوثر دست يابيم.

پايان پيام/1449/آبان94

تصاویر مرتبط