سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۱

اشدری:

مناسب سازی پیاده رو ها برای افراد ناتوان و معلولان

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین،درجلسه علنی شورا خواستار توجه به مناسب سازی شهر و پیاده روها برای افراد ناتوان، سالخورده و معلولین شد.

وی گفت: ردیف بودجه عملیاتی مناسب در توسعه عدالت اجتماعی در خدمات شهری برای مناسب سازی معابر و اماکن عمومی شهر ضروری است که این امر موجب تسهیل امور عزیزان ذینفع می شود، مضاف بر اینکه مدیریت شهری ناخواسته  به لحاظ شرایط ناایمن و نامناسب به آمار معلولین  اضافه ننماید.

 
 رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه با اشاره به طرح لایحه شیوه نامه واگذاری غرف سعدالسلطنه گفت:هنور نتوانسته ایم تصمیم درستی برای این مجموعه تاریخی فرهنگی و گردشگری اتخاذ کنیم.
 
وی افزود: این بنا جاذبه های زیادی برای گردشگر دارد و از سوی دیگر باید بتوانیم برای واگذاری غرفه های آن متناسب با کاربری آن برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

اشدری خاطر نشان کرد:بایدشرایط واگذاری غرفه  ها به گونه ای باشد که تمامی هنرمندان شاخص که همگی از افتخارات قزوین پایتخت خوشنویسی هستند  در این مجموعه غرفه اهدایی و رایگان داشته باشند.
 
وی با اشاره به عنوان پایتخت خوشنویسی قزوین خواستار توجه به  هنرمندان و اساتید این هنر در مجموعه سعدالسلطنه شد و افزود:این مجموعه به لحاظ گردشگری برایمان مهم است و در این راستا نیز هزینه های زیادی شده است پس لازم است تا اساتید و هنرمندان بنام خوشنویسی در این مکان فرهنگی تاریخی غرفه ای داشته باشند و کارهایشان درمعرض دید گردشگران و بازدید کنندگان قرار گیرد. و گردشگران چهره به چهره با فعالیت‌های هنری این عزیزان آشنا شوند و موجبات گردشگری هنر خوشنویسی فراهم گردد .
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار تشکیل کمیته خاص  مبحث گردشگری برای تدوین برنامه در کنار سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط