یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۹

در جلسه تلفیق کمیسیون های شهرسازی و فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

موافقت با کلیات شیوه نامه واگذاری غرف مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسطلنه

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های شهرسازی و خدمات شهری با فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین شیوه نامه واگذاری غرف مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسطلنه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با کلیات آن موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق  کمیسیون های شهرسازی و خدمات شهری با فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا، حجت الاسلام محمودی کلایه مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی، یعقوب نژاد مدیر شهرسازی منطقه سه و با هدف بررسی یک لایحه در حوزه شهرسازی و شیوه نامه واگذاری غرفه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسطلنه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ درخواست صدور مجوز ساخت برای ملک قولنامه ای آقای نوبری با حضور مدیر شهرسازی منطقه سه مورد بررسی قرار گرفت و جهت تایید نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

در ادامه جلسه ،محمودی کلایه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به تشریح لایحه شیوه نامه واگذاری غرفه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسلطنه پرداخت و گفت:با توجه به اتمام مدت قرارداد حجره های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسطنه و ضرورت ساماندهی فرآیند واگذاری های مجموعه در جهت صیانت از اموال عمومی و تامین فرصت برابر در بهره مندی شهروندان از امکانات شهری لایحه پیشنهادی واگذاری غرف مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسلطنه به شورای محترم ارایه گردید.

وی ادامه داد: انضباط قانونی ،تامین عدالت و برابری در واگذاری ها ،حمایت از رسته ها و تخصص های گوناگون هنری و صنایع دستی مستند به قوانین بالادستی حفظ و احیای تخصص های خاص و درمعرض نابودی،ارتقای بهبود و رفع برخی شبهات در واگذاری ها و همچنین تسهیل گردش کار در دوره بهره برداری از جمله نکاتی است که در تنظیم این سند مدنظر بوده است .

به گفته محمودی کلایه ،حفظ اصالت بازار و پرهیز از هرگونه تنش در نظام اقتصادی و اجتماعی مجموعه و توجه به پیشینه مجموعه و حجره داران در تدوین این شیوه نامه نصب العین بوده است .

همچنین گفتنی است؛ در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن بررسی بندهای این شیوه نامه با کلیات آن موافقت نمودند بر لزوم تسریع در اجرای آن و ساماندهی واگذاری غرف تاکید نمودند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط