یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۹

فرمانی ،

مقصران کوتاهی بزرگ مدیریت شهری در موضوع بانک شهر چه زمانی معرفی می شوند؟/ مدیریت شهری باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد

رییس پارلمان محلی قزوین تاکید کرد:در اوج اختلافاتی که در سال گذشته داشتیم که منجر به طرح سوال از شهردار شد، لایحه بانک شهر را تصویب کردیم و در ستاره پونک یک مورد رفع معارض وجود داشت که درحالی که شهردار در تهران در حال بررسی موضوع بود، ما هم اینجا آن را پیگیری کردیم تا بعدها در تسویه بدهی به بانک شهرچار مشکل نشویم .

فرمانی در ادامه سخنانش در پاسخ به یک سوال پیرامون برگزاری جلسه دستگاه قضایی برای پیگیری  اظهار نظر در موضوع بانک شهر و عدم افزایش سرمایه گفت:ما حرفمان این است که  مدیریت شهری باید نسبت به این عملکرد پاسخگو باشد و بگوید که چرا برای افزایش سرمایه، پیگیری لازم صورت نگرفته است؟! اگر پیگیری صورت گرفته و بانک خلف وعده کرده ! چرا سند زمین به اسم بانک زده شده است؟ چرا وام 1500میلیارد تومانی که شهردار قول داده بود تا برای اجرای پروژه های عمرانی از بانک شهر خواهد گرفت بعد از نزدیک به یک سال به چه نتیجه ای منجر گردید ؟

 
وی همچنین خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم مقصران این کوتاهی بزرگ مدیریت شهری چه کسانی هستند؟ و چه زمانی معرفی می شوند؟ آیا از بانک شهر بابت این تاخیرها و خسارات سنگینی که به سرمایه های شهروندان قزوینی وارد کرده شکایتی صورت گرفته است؟ لذا مدیریت شهری پاسخگو باشد که خسارت چند صد میلیارد تومانی که به شهروندان وارد شده را چگونه جبران خواهد کرد!؟
 
فرمانی با ابراز تاسف از این اقدام مدیریت شهری قزوین یاد آور شد: باید به عرض شهروندان عزیر برسانم که درمجموع 206 میلیارد تومان پول به انحاء مختلف برای افزایش سرمایه به بانک شهر پرداخت شده ، اگر سود 25 درصدی هم برای آن در نظر بگیریم باید بانک نزدیک به 45 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کند که نکرده است.
 
وی  افزود: باید خدمت شهروندان عزیز عرض کنم که اصلی ترین دلیلی که شورا به طرح شهرداری رای مثبت داد ، در بخش اول تسویه بدهی به بانک شهر و نپرداختن سود به این بانک بود  و در بخش بعدی ، باز شدن خط اعتباری و دریافت 1500 میلیارد تومان تسهیلات و سپس افزایش سرمایه در این بانک بود که متاسفانه هیچ کدام از این موارد محقق نشد !.
 
 وی اظهار کرد: بعد از بیان این موارد در صحن علنی شورا ، دادگستری برای بررسی موضوع، جلسه برگزار کرد که بنده، نماینده شهرداری، بازرسی، استانداری و مدیرعامل بانک شهر در آن حضور داشتیم؛ در آنجا پرسیده شد که آیا افزایش سرمایه اتفاق افتاده یا خیر؟، که همه به اتفاق گفتند، خیر. البته در این بین بانک شهر مطرح کرد که این امر، غیر ارادی بوده؛ ارادی یا غیر ارادی 206 میلیارد را برای افزایش سرمایه به بانک شهر دادیم و باید افزایش سرمایه صورت گیرد.  

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط