دوشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۲۳

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين:

اختصاص بيش از 14 ميليارد ريال براي احداث مسجد در قزوين

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: در سال جاري يک ميليارد و 400 ميليون تومان براي کمک به احداث، مرمت و تجهيز مساجد و اجراي مباحث فرهنگي در مساجد اختصاص يافته است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوين بيان کرد: مساجد از ظرفيت بالايي برخوردار هستند و شوراي شهر نيز نگاه ويژه اي به مساجد دارد و از اين ظرفيت استفاده مي کند.

وي ادامه داد: با توجه به محله محور بودن اجراي برخي برنامه ها در سطح شهر، محلات کارهاي فرهنگي شهرداري را با رويکرد مسجد محوري انجام مي دهند و در مساجد مستقر هستند و برنامه اجرايي مي کنند.

 رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين اضافه کرد: ما در اين دوره از شورا در سال 93 و 94 سال گذشته بيش از يک ميليارد تومان براي کمک به مساجد اختصاص داديم و در سال جاري نيز يک ميليارد و 400 ميليون تومان براي کمک به احداث، مرمت و تجهيز مساجد و مباحث فرهنگي در مساجد اختصاص يافته است.

 وي با اشاره به احداث فرهنگسراي خانواده در جنوب شهر قزوين تصريح کرد: فرهنگسرا خانواده در جنوب شهر قزوين افتتاح مي شود که داراي کتابخانه، سالن ورزشي ويژه بانوان، بزرگترين فروشگاه عفاف و حجاب در سطح شهر و مرکز مشاوره خانواده، مشاوره قبل از ازدواج و همسرداري صحيح و غيره است.

 صلح جو اعلام کرد: مکان اين فرهنگسرا سال گذشته در خيابان راه آهن خريداري شد و 2 ميليارد تومان براي اين فرهنگسرا هزينه شد که مهمترين هدف در راه اندازي اين فرهنگسرا خدمت رساني به مردم به ويژه در حوزه فرهنگي است.

 وي خاطر نشان کرد: همچنين با توجه به اينکه فروشگاه بزرگ عفاف و حجاب در اين فرهنگسرا ديده شده است، ترويج عفاف و حجاب نيز يکي از اهداف مهم ما در راه اندازي اين فرهنگسرا است که تنوع لباس ها را در اين فرهنگسرا داريم.

 رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين در پاسخ به سوالي در خصوص ارتباط بين دستگاه هاي فرهنگي و شوراي شهر اظهار کرد: در بحث ارتباط بين شهرداري و شوراي شهر و دستگاه هاي فرهنگي، هيچ مشکلي با دستگاه هاي فرهنگي استان و متوليان آنها نداريم.

پايان پيام/1395/شهريور94

 

تصاویر مرتبط