یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

مهدی خانی،

پرداخت کرایه در ناوگان اتوبوسرانی قزوین الکترونیکی می شود

امکان پرداخت‌های خرد از طریق کیف پول الکترونیکی برای سیستم اتوبوسرانی شهرقزوین فراهم می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین ، مهدی مهدی خانی رییس کمیسیون عمران ،ترافیک وامور زیربنایی شورای  اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با دستورکار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد؛ با بیان این مطلب اظهار کرد: لایحه شهرداری پیرامون پروژه تامین، نصب راه اندازی و پشتیبانی تجهیزات کارت بلیط اتوبوسرانی (AFC,AVL) و مدیریت راهبردی و نظارت ناوگان، سیستم کنترل و نظارت بر امور فنی و نگهداری ناوگان جهت ناوگان اتوبوسرانی در کمیسیون عمران و حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین مورد بحث وبررسی قرار گرفت و نهایتاً به تصویب رسید.

وی افزود ؛همچنین شرکت های توانا در سطح ایران که می تواند درحوزه پرداخت الکترونیک کارایی خوبی داشته باشد مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گفته وی  استفاده از کارت های بانکی و شارژ آنها به عنوان کارت بلیط از جمله مواردی است که در پرداخت الکترونیکی مورد نظر است.
 
رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه پیرامون لایحه تعیین تکلیف اتوبوسهای اسکانیای شهرداری گفت: اتوبوس‌های قدیمی شهاب را از اتوبوس‌رانان و اتوبوس‌داران گرفتیم و در ازای آن تعدادی اتوبوس اسکانیا در اختیارشان گذاشتیم، در حالی که هیچ مدرک و قراردادی میان شهرداری و اتوبوس‌رانان نیست همچنین نه بهره‌برداران می‌دانند وضعیت مالکیتشان چگونه است و نه شهرداری قزوین.
 
به گفته مهدی خانی، در حال حاضر  بهره‌برداران صاحب حدود بیست درصد اتوبوس‌های اسکانیا هستند. لذا با توجه به یکی از چهار روش پیشنهادی برای تعیین تکلیف این وضعیت می‌توانند سهم خود را از این اتوبوس‌ها به ۴۰ درصد افزایش دهند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط