یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

رییس کمیسیون بانوان پارلمان محلی قزوین ؛

اصلاح بودجه هزینه های جاری به شورا ارایه شود / برج حکم آباد به صورت چند منظوره بهره برداری شود

می توانیم بخشی از برج حکم آباد را به فضای تجاری و هتلینگ و سالن اجتماعات ،کنفرانس بخشی را به مراکز تفریحی و رفاهی اختصاص دهیم و به صورت چندمنظوره بهره برداری داشته باشیم. پیشنهاد می شود این مجتمع را به صورت پک کامل گردشگری ببینیم و برای آن برنامه ریزی کنیم .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، فاطمه اشدری ،رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین  در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد ؛ با اشاره به لایه دوفوریتی پرداخت معوقات کارمندان شهرداری گفت: ما به عنوان عضو شورا خواستار اجرای دستورالعملهای قطعی و قانونی پرداخت حق و حقوق  و مزایای پرسنل شهرداری هستیم  ضمنا اینکه ، وضعیت درآمدهای شهرداری هم بایستی رعایت و ارزیابی شود.
                                                                                                                                                                                                                                                                        وی افزود:اینکه برخی دستورالعملها به دلیل ناپایداری منابع درآمدی پایدار در تمامی شهرهای کشور علی الخصوص  شهر تهران شرایط و تضمین اجرا ندارد ، شهرداری قزوین هم بایستی با تعمل بیشتر و صبورانه  اقدام نماید ،قرار نیست مثل برخی شهرها با اقدام عجولانه با پرداخت افزایش حقوق بعد از دلخوشی زود گذر برای پرسنل شهرداری بلافاصله مجبور شود اقدام به بازگشت و کسر از حقوق نماید که قطعا تاثیر نامطلوبی بر وضعیت اقتصادی پرسنل شهرداری خواهد گذاشت ،مصلحت اندیشی و صبوری لازمه کار است .
 
وی ارایه گزارش پرداخت حقوق و مزایا با تمامی آیتم ها به کمیسیون مالی شورا ضروری دانست و خطاب به شهرداری گفت: تا به امروز 90 درصد هزینه های حقوق و جاری را هزینه کرده اید با این وضعیت چگونه می خواهید باقیمانده سال را حقوق بدهید ؟  
 
 اشدری  یادآور شد: همان قدر که اصلاح بودجه عمرانی می آورید اصلاح بودجه جاری را هم بیاورید؛ من نگران شهرداری هستم چرا که اگر این روال ادامه داشته باشد وضعیت پرداخت حقوق قطعا به مشکل خواهد خورد . در جلسه قبل هم عرض کردم تنها آیتم درآمدی شهرداری ارزش افزوده است اگر به هر دلیلی در پرداخت آن هم خللی ایجاد شود نه تنها  شرایط خوبی نیست بلکه تمامی شرایط جاری و عمرانی شهرداری را تهدید می‌کند و این یک هشدار جدی است. افزایش و پرداخت معوقات حقوق قانونی پرسنل در هر زمانی از آینده مقدور است و از مطالبات آنان است . ولی‌ امروز مهم آن است مراقب باشیم که تاخیر و خللی در پرداخت حقوق مستمر فعلی پرسنل ایجاد نشود. مشکل معیشتی برزندگی آنان سایه  نیندازد.
 
وی تاکید کرد: شهردار باید نگران باشد و وضعیت بودجه و هزینه کرد در حوزه جاری و حقوق را رصد نماید، بنده احکام را بررسی نمودم و اشتباه بود و باید اصلاح شود .
 
اشدری همچنین خواستار توجه به کف سازی گلزار شهدای قزوین شد و گفت: مطالبات خانواده عزیز شهدا در این خصوص زیاد است و لازم است تا شهرداری دراین خصوص توجه ویژه ای داشته باشد .
 
وی در ادامه به نامه ارسالی پرسنل دهکده طبیعت اشاره نمود و گفت: قراردادهای پر ابهام، نداشتن فیش حقوقی و مواردی از این دست در حوزه پرسنلی دهکده طبیعت وجود دارد و هر موقع هم اعضای شورا پیگیر مشکلات آنها هستند فردا دو نفر از آنان اخراج می شوند؛ مگر قرار نیست امنیت شغلی آنان را تامین کنیم ؟ لذا پاسخ بند به بند اعتراضات مندرج در نامه را از مدیریت شهری می خواهم .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، در بخش دیگری از این جلسه پیرامون تعیین تکلیف برج حکم آباد گفت: شهر قزوین به دلیل نبود مراکز اقامتی و هتل مناسب، گردشگر ندارد و ضرورت دارد تا شهرداری در حوزه زیر ساخت اقدامات وسیع تری داشته باشد .
 
اشدری خاطر نشان کرد: در جایی که مجتمع طوبی وجود دارد و بسیاری از واحدهایش خالی است  چه نیازی است که برج حکم آباد را روبروی آن برای اداری اختصاص دهیم ؟
 
به گفته وی در شهر قزوین به واسطه نبود هتل و مکان مناسب و آبرومند نمی توانیم بسیاری از همایش ها و مراسمات را برگزار کنیم .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین،  همچنین بر لزوم اعطای بسته های تشویقی به سرمایه گذار برای ورود به این عرصه در قزوین تاکید کرد و گفت: می توانیم بخشی از برج حکم آباد را به فضای تجاری و بخشی را به مراکز تفریحی و رفاهی اختصاص دهیم و به صورت چندمنظوره بهره برداری داشته باشیم پس پیشنهاد می شود این مجتمع را به صورت پک کامل گردشگری ببینیم وبرایش برنامه ریزی نماییم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط