یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۷

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری تاکید شد؛

لزوم تقویت سامانه ۱۳۷ شهرداری و پیگیری سریع مطالبات شهروندان

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح شهرداری قزوین بر لزوم تقویت سامانه ۱۳۷ و پیگیری سریع مطالبات شهروندان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامي قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا، صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، پوریوسفی مدیر منطقه سه،امینی سرپرست سازمان پسماند، کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین و با هدف بررسی گزارشات مردمی در سامانه ۱۳۷ و لوایح شهرداری قزوین در حوزه خدمات شهری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ،کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین به آمار و گزارش عملکرد واحدهای اجرایی شهرداری قزوین در شش ماهه اول سال اشاره نمود وگفت:تماس ها روز به روز در حال زیاد شدن است و باید سرعت پاسخگویی کاهش یابد.

وی با اشاره به جزییات تماسهای شهروندان با سامانه ۱۳۷ گفت: در شش ماهه ابتدای امسال ۳۰۰۵۹ بار تلفن های مرکز ۱۳۷ به صدا درآمد و ۱۲۸۴۴در خواست شهروندان ثبت شد و در سامانه ۱۳۷ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود:بیشترین موضوعات مورد درخواست شهروندان نیاز معابر به رفت و روب و نظافت،جمع آوری سگهای ولگرد، نیاز به لکه گیری و مرمت آسفالت، جمع آوری سد معبر وانت فروطان،و دستفروشان و نیاز حفاری به آسفالت سد معبر اصناف در این مدت می باشد‌.  

کوزه گرها،همچنين وضعیت درخواستهای شهروندان به سازمان به ترتیب شامل سازمانهای مدیریت پسماند،سازمان پارکها و فصای سبز،منطقه دو منطقه یک،منطقه چهار،منطقه سه،سازمان حمل و نقل و ترافیک،زیبا سازی،ساماندهی مساغل،مرکز توسعه اجتماعی،مرکز کنترل ترافیک می باشد.

 وی تاکید کرد: باید ابزارهای نظارتی  ۱۳۷ در مناطق افزایش یابد تا بتوانیم افزایش مشارکت‌های مردمی را در اداره امور شهر ببنیم.

در ادامه هر کدام از اعضای کمیسیون به بیان توضیحات و دغدغه های خود پیرامون این موضوع پرداختند.

چگینی، دبیر این کمیسیون نیز در سخنانی خواستار توجه به پیام های شهروندان در سامانه ۱۳۷ شد وگفت:اگر به این پیام ها به موقع رسیدگی نشود باعث عدم اعتماد شهروندان در بلند مدت به مدیریت شهری خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهم ترین دغدغه ما جلب رضایت مردم است و باید جایگاه ۱۳۷ که مطالبات مردم را پیگیری می کند تقویت شود .

وی خواستار برقراری جلسه ای با حضور مسؤلین نواحی و مناطق  شد و گفت: باید اهمیت پیگیری مطالبات مردمی در سامانه ۱۳۷ برای مدیران آشکار شود و تشویق و تنبیهی برای پیگیری این مطالبات وجود داشته باشد و کوتاهی ها مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.

اللهیاری عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در سخنانی تاکید کرد: چه شده است که رسالت اصلی خود را در شهر فراموش کرده ایم ؟و چرا تکالیف زمین مانده و مطالبات به حق شهروندان  مانده است؟.

به گفته وی، تمام جوانب شهر از جمله  پسماند، پیمانکاران و سد معبر و ...باید در مدیریت شهر دیده شود و مشکلات در این زمینه باید برطرف شود‌.

اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه جلسه در سخنانی گفت: متاسفانه اقدامات زیر بنایی و  روبنایی برای مدیریت شهری جدی نیست.

وی ادامه داد: شهردار منتخب شوراست و باید جواب بدهد؛ چرا سیاست ها و برنامه های شورا در حوزه ۱۳۷ اجرا نمی شود؟؛ ما گفتیم که این حوزه باید تقویت شود.

در بخش بعدی این جلسه لایحه اخذ پیمانکار رفع موارد اضطراری معاونت خدمات شهری منطقه سه شهرداری با حضور پوریوسفی مدیر منطقه سه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه،لایحه خرید و اجرای تاسیسات برقی و روشنایی پیاده راه ضلع غرب و شرق حدفاصل میدان اول تا سوم کوثر با حضور صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا ردیف بودجه این لایحه تعییر یابد  و سپس در صحن شورا رای گیری و تصمیم گیری شود.

در ادامه جلسه لایحه شهرداری قزوین در حوزه سازمان پسماند مبنی بخرید تجهیزات برفروبی با حضور امینی سرپرست سازمان پسماند شهرداری قزوین مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

 همچنین لایحه واگذاری اجرای امور مربوط به حفاری لندفیل به سازمان عمران از دیگر لوایحی بود که در این  جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگر این جلسه محسن حق شناس رییس این کمیسیون خواستار توجه سازمان پسماند به امور رفت و روب و تمیزی معابر و خیابانهای شهری شد و گفت: با توجه به مطالبات زیاد شهروندان در سامانه ۱۳۷ در این بهش ضرورت دارد تا  سازمان پسماند در این حوزه توجه بیشتری داشته باشد .

وی همچنین خاطر نشان کرد:وجود سگهای ولگرد در سطح شهر افزایش چشمگیری داشته و بنا به شواهد افزایش گزش این حیوانات نیز دور از انتظار نخواهد بود لذا ضرورت دارد تا در خصوص جمع آوری این حیوانات اقدامات عامل تری صورت گیرد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط