یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۷

فرمانی ،

مطالبات شهروندان در سامانه 137 به فوریت و در کوتاهترین زمان انجام شود

باید تمامی شرایط و بسترهای مورد نیاز در سامانه ۱۳۷ فراهم شود تا رسیدگی به مطالبات شهروندان و درخواستهای آنان به فوریت و سریع انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین در تالار مردم برگزار ش با بیان این مطلب اظهار کرد: ۱۳۷ پل میانبر برای ارتباط بین شهروندان و مدیران شهری و امکانی برای رسیدگی سریع و بهتر به مطالبات مردم در ارتباط با حوزه های مختلف کاری شهرداری هاست.

وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با تماس با این سامانه مسائل و مشکلات و مطالبات خود را در زمینه‌های مرتبط مدیریت شهری با شهرداری مطرح کنند خاطر نشان کرد: متاسفانه این سامانه و ظرفیت های آن برای جامعه کمتر شناخته شده است به طوری که هنوز خیلی از شهروندان اطلاعی از وجود این سامانه و کارکردهای آن ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور اعضای شورا در مساجد شهر قزوین هنوز بسیاری از شهروندان از این سامانه اطلاعی ندارند و لازم است تا اطلاع رسانی این سامانه در سطح شهر صورت گیرد.

به گفته فرمانی،حضور اعضای شورا در سامانه ۱۳۷ و پاسخگویی به مطالبات شهروندان نشان دهنده مردم محور بودن شورای ششم است و ضرورت دارد تا این سامانه به فوریت و سریعا مطالبات مردم را رسیدگی نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین تصریح کرد:اگر این سامانه به صورت اورژانسی مطالبات را رسیدگی نکند دیگر نیازی به این سامانه نداشتیم بلکه رسیدگی فوری به مطالبات باید مدنظر این سامانه باشد.

وی همچنین خواستار توجه به انتخاب پیمانکاران بومی، دارابودن اکیپ های اضافی و ارجاع کارها به پیمانکار همان منطقه توسط مدیریت شهری قزوین و اطلاع سیستماتیک شهروندان از پیگیری و رفع مشکل مطرح شده  در حوزه سامانه ۱۳۷ شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه که به بررسی لایحه سازمان پسماند در خصوص احداث حفاری لندفیل اختصاص داشت گفت: ضرورت احداث لندفیل و چگونگی راه اندازی خط پردازش در سایت پاکسار، انجام تفکیک زباله از مبدا و سرمایه گذار در سایت پاکسار از جمله مباحثی است که اعضای شورا پیرامون آنها سوالات و مطالباتی دارند که ضرورت دارد مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند به صورت مبسوط گزارش کار خود را ارایه نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در خصوص لایحه مساعدت به برگزاری نمایشواره فاخر پانته آ گفت: با توجه به نظر اعضای شورا لازم است تا جزییات هزینه کرد در این نمایش به شورا اعلام گردد تا بتوانیم در خصوص رقم مساعدت به این لایحه تصمیم گیری نماییم.

وی در ابتدای این جلسه به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره نمود وگفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب «زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش ‏آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‏های دفاع مقدس می‌‏باشد.» از این‌رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به‌عنوان روز نوجوان و جوان و بسیج دانش ‏آموزی نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک، به‌عنوان سرمشقی مناسب به هم‌سالانش مطرح شده و راهش ادامه یابد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط