پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۴

فاطمه اشدری،

لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای مسجد النبی(ص) و مسجد جامع قزوین

باید ردیف بودجه ویژه و خاص برای دو مسجد مهم جامع و مسجد النبی(ص) در بودجه شهرداری قزوین در نظر گرفته شود .

 فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: مسجد النبی (ص) و مسجد جامع قزوین به عنوان دو مسجد مهم و تاریخی و هویتی ما در شهر قزوین، باید  تمامی تجمع های عبادی، سیاسی و اجتماعی ... مردمی  را جوابگو باشد و مهمتر از همه باید پاسخگوی همه نمازگزاران و شهروندان عزیز باشد و ضرورت دارد  با در نظر گرفتن نگاه اصلاحی،  بودجه ای  مناسبی از محل ردیف عمرانی سازمان فرهنگی  در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۲ و همچنین ردیف بودجه و اعتبار خاص در سال ۱۴۰۳ برای این دو مسجد و میراث فرهنگی مهم در نظر گرفته شود. .
 
وی همچنین بر لزوم توجه به هویت تاریخی و اصیل بافتهای جنوبی شهر تاکید نمود و گفت: هویت تاریخی و فرهنگی شهر ما در نقاط مرکزی و جنوبی شهر است و باید به واسطه اجرای طرحهای شهری از جمله احداث درمانگاه ، بیمارستان و فضاهای باز فرهنگی و ورزشی  و سایر مراکز رفاهی به این مناطق توجه بیشتری شود.
 
به گفته وی بخشی از شهروندان شریف و عزیز و صبور در این مناطق ساکن هستند و لازم است تا به طور جدی مطالبه گر خواسته های مردم  خوب و صبورمان از دستگاه های استانی و شهری باشیم و پیگیری نماییم .
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه به حفظ بنای تاریخی و میراثی برخی مساجد شهرشد وگفت: برخی از مساجد شهر قزوین جزو آثار میراثی و تاریخی ما محسوب می شوند که متاسفانه به بهانه تعمیرات و بازسازی داخلی که بعضا بدون اطلاع، نظر و نظارت میراث فرهنگی  انجام گرفته دچار تغییر و تحولات و آسیب به هویت تاریخی شده اند لذا باید در تعمیرات و بازسازی اینگونه مساجد نظارت و توجه دقیقی صورت گیرد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط