یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین:

هماهنگی با شورای اسلامی شهر تکلیف شهردار است

ما نباید در جایگاه عضو شورای اسلامی شهر از شهردار شاه درست کنیم، بلکه طبق قانون ، نماینده مردم در شورای شهر هستیم و هماهنگی با شورا نیز تکلیف شهردار است.

محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی نظارت شورا بر امور شهر را وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: مگر نبود که قبلا به یکباره مطلع می شدیم  فلان پروژه  فردا افتتاح می شود گاها آنقدر با عجله و بی برنامه که حتی دعوتنامه به اعضای شورا و مسئولین هم نمی رسید. با طرح ارائه شده اعضا و تصویب صحن ، عملا جلوی این عجله کاری ها گرفته شد .   

                                                                                                                                                                       وی ادامه داد: حالا وقتی شهردار  کار درست انجام داده و با شورا جهت افتتاح پروژه هماهنگ کرده است نباید بگوئیم جایگاه قانونی ندارد. اتفاقا صد در صد قانونی بوده و طبیعی است که باید هماهنگ شود، قبلا نیز بایست چنین اتفاقی می افتاد،در آینده هم باید این رویه دنبال شود این حداقل های هماهنگی و بدیهیات کار است .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: حق اعضای شورای اسلامی شهر است تا در جهت اتخاذ تصمیمات درست، در جریان اقدامات خرد و کلان شهرداری قرار گیرند .

حق شناس همچنین در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص اینکه" برخی مکاتبات و یا لوایح بدون طرح در شورا توسط رئیس و یا نایب رئیس و یا کمیسیون ها پاسخ داده می شود"، تصریح کرد:  متاسفانه در جلسه گذشته شورای  شهر در خصوص یک نامه _به صورت قربت الی الله - یک بحث و جریان  رسانه ای درست شده و انگشت اشاره به سوی اعضای شورای شهر کشانده شد و سپس در آخر خود آن عضو گفت این نامه  شهردار اصلا جواب ندارد !

پایان پیام/

تصاویر مرتبط