یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین خواستار شد؛

افزایش سقف اعتبارات هدایای قرآن آموزان و افزایش مساعدت به ستاد اربعین حسینی

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین خواستار افزایش سقف اعتبار هدایای حافظین و همچنین افزایش رقم مساعدت به ستاد اربعین شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد،با بیان این مطلب و با اشاره به مشکلات موکب های اربعین در کشور عراق  اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات موکب ها در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق قطعی مستمر برق بود که بایستی در راستای حل این مشکل برای سالهای آتی تلاش و اقدام نماییم .
 
وی همچنین بر لزوم خرید دستگاه نان صنعتی برای تهیه و طبخ نان و توزیع آن در موکب ها تاکید نمود وگفت: می توانیم با افزایش رقم مساعدت به دو میلیارد تومان این مشکلات را برای موکب ها حل نماییم .
 
حق شناس خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود دستگاه نان صنعتی را شهرداری قزوین خریداری نماید و در مناسبتهای مذهبی در اختیار موکب های سطح شهر قرار دهد .
 
وی همچنین در خصوص لایحه افزایش سقف هدایای حافظان قرآن کریم گفت: در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و تشویق جامعه به حفظ قرآن و استمرار آن ،ضرورت دارد سقف هدایا برای حافظان قرآن کریم افزایش یابد .
 
نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار توجه جدی به دبیرستان پاسداران شد و افزود: دبیرستان پاسداران به عنوان مظهر تربیت و رشد دانش آموزان شهید  قزوین ، نماد روشنی از جهاد دانش آموزان  این سرزمین در دوران دفاع مقدس است و در سطح کشور مانند این دبیرستان به تعداد انگشتان دست نداریم  لذا باید، بخش اعظم این هویت به مکان جدید منتقل گردد.  
 
وی در ابتدای سخنانش در این جلسه ثبت جهانی کاروانسرای سعدالسلطنه در یونسکو را به تمام همشهریان قزوین تبریک گفت و از زحمات و پیگیری های انجام شده در استانداری قزوین، میراث فرهنگی کشور و استان و مدیریت شهری قزوین  قدر دانی نمود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط