یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

در جلسه‌ کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

بررسی گزارش سازمان پسماند در حوزه لایروبی انهار و رودخانه ها/ وجود 90 چاه ایمن و بهسازی شده در بازار قزوین

در جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین گزارش عملیات لایروبی رودخانه و کانال ها در سال جاری که توسط سازمان مدیریت پسماند ارایه شد مورد واکاوی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا،امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند، قزوینه مدیر آبهای سطحی سازمان پسماند و با هدف ارائه گزارش اقدامات لایروبی رودخانه و کانال و انهار شهر قزوین در سال جاری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر این اساس،قزوینه به عملکرد لایروبی رودخانه ها و انهار و دفع آبهای سطحی اشاره نمود و گفت: در مجموع با اقدامات انجام شده در حوزه لایروبی و کارکرد ماشین آلات حدود ۳ هزار و ۲۳۰ تن لجن لایروبی شده است که ۲۵۱ تن آن در محدوده کانال های سرپوشیده و مابقی در محدوده رودخانه ها می باشد.

به گفته وی ۴۳ هزار مترمربع کانال سرپوشیده در سطح شهر وجود دارد که ۳۲ هزار متر آن لایروبی شده است.

قزوینه افزود ؛قرارداد لایروبی انهار سطح شهر از هفتم مهر ماه برای مرحله دوم و تکمیلی منعقد خواهد شد.

وی به وضعیت بهسازی چاه های جذبی سطح شهر اشاره داشت و گفت؛در حال حاضر ۲۲۰۶ حلقه چاه جذبی آبهای سطحی وجود دارد که تا پایان مرداد ماه۱۸۰۲ حلقه چاه بهسازی شدند و ۴۰۴ حلقه چاه باقی مانده که در برنامه کاری برای بهسازی وجود دارند.

مدیر آبهای سطحی سازمان پسماند با بیان هزینه در بخش چاه سرمایه گذاری است افزود: در حال حاضر  ۹۰ حلقه چاه ایمن و بهسازی شده در محدوده بازار داریم.

وی همچنین به نقاط بحران خیز شناسایی شده در سطح مناطق اشاره نمود و گفت: باید برای اقدامات عمرانی در مناطق شناسایی شده مناطق اهتمام جدی صورت گیرد.

در ادامه ،رییس و اعضای کمیسیون در نقطه نظرات خود ضمن بررسی وضعیت عملیات لایروبی انهار و رودخانه ها بر لزوم اقدامات عمرانی در نقاط بحران خیز شناسایی شده در  سطح مناطق تاکید نمودند.

همچنین مقرر شد؛ اقدامات عمرانی در نقاط حادثه خیز شناسایی شده در مناطق،اصلاح کشو در بلوار پیامبر اعظم (ص)اصلاح پل موجود در میان میدان تره بار و خشکبار،از جمله مصوبات این کمیسیون بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط