یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین:

قرارداد نیروی انسانی در شرکت دهکده طبیعت تعیین تکلیف شود

بایستی‌ تکلیف قراردادها و وضعیت نیروی انسانی شرکت دهکده طبیعت بدون هیچ گونه تهدیدی از سوی مدیریت شهری قزوین سریعا روشن شود .

 فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده  شورای اسلامی شهر قزوین،در جلسه علنی شورا با تاکید برنظارت دقیق معاونت برنامه ریزی و توسعه انسانی بر نحوه کار پیمانکاران تامین نیروی انسانی در شهرداری قزوین اظهار کرد: این معاونت باید بداند که چند پیمانکار تامین نیروی انسانی زیر مجموعه شهرداری فعال هستند و نحوه قرارداد و پرداختی به پرسنل باید مدام نظارت شود اما متاسفانه این گونه نیست.
 
وی افزود: حتی رصد و نظارت بر  پیمانکاران دیگر معاونت های مدیریت شهری  توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه انسانی بطور مستمر انجام گیرد ؛ تمامی پیمانکاران درخصوص وضعیت نیروی انسانی و نحوه قراردادها باید پاسخگو باشند و از سوی دیگر معاونت برنامه ریزی شهرداری نیز پاسخ اعضای شورا در خصوص نارضایتی های ایجاد شده در بین پرسنل را بدهد .
 
به گفته اشدری، شرکت شباهنگ طلوع ایرانیان با پرسنل شرکت دهکده طبیعت قرارداد سفید می بندد در حالی که قانونی نیست. همچنین چند ماه است که این نیروها حقوق و مزایای قانونی خود را دریافت نکرده اند این گونه عدم نظارتها باعث می شود تا پیمانکاران هر کار که دلشان بخواهد انجام دهند.
 
اشدری خواستار پاسخگویی شهرداری قزوین درخصوص سودجویانه این شرکتهای پیمانکاری شد و گفت: نیروی انسانی حق دارد که از قرارداد خود و حق و حقوق قانونی خود اطلاع داشته باشد چرا که تعهدات کاری دو طرفه است و یک نسخه از سوابق و قرارداد باید در نزد نیروی انسانی باشد . امتناع شرکت از صدور قرارداد کتبی و عدم ارائه یک نسخه از قرار داد به کارکنان قراردادی غیر قانونی است  و پیگرد قانونی دارد .
 
وی تصریح کرد: بایستی تکلیف قراردادها و وضعیت نیروی انسانی دهکده طبیعت بدون هیچ گونه تهدیدی حداکثر تا روز سه شنبه همین هفته ۷ شهریور حل و فصل و روشن شود.
 
اشدری  همچنین در طرح دیدگاه خود پیرامون تعیین تکلیف بازیگاه بوستان الغدیر و  موارد مشابه گفت: خانه تکانی در وضعیت قرارداد برخی از پیمانکاران بنا به ضرورت و صلاحدید جایز است اما در این بین کسی  حق ندارد به آبرو و حیثیت افراد آسیب برساند ، این رفتار نه تنها غیر شرعی بلکه غیر قانونی است  و این از وظایف ذاتی شوراست که ضمن نظارت و پیگیری به حقوق مردم احترام بگذارد.
 
وی  همچنین  در آستانه بهار تربیت گفت: طبق مصوبات هر ساله  شورای آموزش و پرورش قزوین محوطه  حداقل ۴ مدرسه نقاط محروم شهر  (  در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تقبل کرده ایم) آسفالت شود که بر این اساس طرحی از سوی اعضای شورا تهیه شده که ۴ مدرسه قبل از سال تحصیلی جدید آسفالت و بهسازی و برای دانش آموزان عزیز  ایمن سازی شود.
اشدری خاطر نشان کرد: ضمنا سنت حسنه نقاشی دیوار های مدارس  هم اجرا شود  که در این خصوص همه ساله تعدادی از مدارس دولتی با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان زیبا سازی  در اولویت کار قرار می‌گیرد، اما باتوجه به اینکه در سال جاری سازمان زیبا سازی با کمبود منابع مالی روبرو است، به لحاظ اینکه بیش از این با تاخیر روبرو نشود بودجه مناسبی از طرف شورا پیشنهاد و مصوب شد که مدیریت شهری ملزم به ارائه لایحه و اجرا  شده است .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین خواستار خط کشی عابر پیاده در جلوی درب مدارس که در معابراصلی و خیابان قرار دارند شد و گفت: طی پیگیری های انجام شده باید این مهم توسط سازمان حمل ونقل و ترافیک مورد توجه قرار گرفته ، اواسط شهریور ماه اقدام خواهد شد . 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط