سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۳۱

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران با املاک شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

تصویب نرخ کرایه پیشنهادی سرویس مدارس، برای سال تحصیلی جدید

اعضای شورا در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران، ترافیک و امور زیربنایی با املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح مربوطه در حوزه عمرانی و املاک با تصویب نرخ کرایه پیشنهادی سرویس مدارس موافقت نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران، ترافیک و امور زیربنایی با املاک و حقوقی به ریاست ولی چگینی،صلح جو و فصیحی رامندی  و با حضور حق شناس نایب رییس شورا، وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی، تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی،ملکی پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، سعیدی مدیر توسعه سرمایه انسانی ،بهنام زاده مدیر املاک ،جانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک و کارشناسان مربوطه ، سلطان محمدی مسول کنترل و مطالعات آبهای سطحی ،صفری و کیماسی مسولان املاک مناطق چهار و سه شهرداری و با هدف بررسی لوایح مربوطه در حوزه عمران و املاک در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش ؛لایحه نرخ کرایه پیشنهادی سرویس مدارس توسط ملکی پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین و طاهر خانی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش تشریح شد.

طاهر خانی در ادامه در خصوص جزییات این لایحه و اقدامات انجام شده پیرامون محاسبه نرخ کرایه سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ گفت: محاسبات بر اساس نوع وسیله تاکسی و شخصی ،ون و مینی بوس و بر اساس مسافت تعیین شده است.

به گفته وی،همچنین نرخ سرویس دانش آموزی براساس میزان میانگین پیمایش مسیر رفت و برگشت برای هر دانش آموز از منزل تا محل تحصیل محاسبه می شود.

در ادامه وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی نیز به بیان دغدغه های خود پیرامون نحوه قیمت گذاری نرخ سرویس مدارس با توجه به افزایش هزینه های لوازم یدکی اشاراتی داشت.

همچنین اعضای کمیسیون نیز به بیان نقطه نظرات خود در این لایحه پرداختند.

در ادامه نامه آموزش و پرورش استان مبنی بر مساعدت و کمک جهت سرویس دهی در تردد و حمل و نقل دانش آموزان معلول و استثنایی در سطح شهر مطرح شد که مقرر گردید در شورای آموزش و پرورش استان این موضوع بررسی شود و نتایج به شورا اعلام گردد.

در ادامه جلسه لایحه ادامه رایگان بودن اتوبوسهای درون شهری در مناطق مشعلدار،ناصرآبادو باغ نشاط توسط تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تشریح شد.

وی پیشنهاد نمود با توجه به استقبال مردم و ساکنین این شهر ها از خدمات رایگان اتوبوسرانی می توانیم تا پایان سال جاری این خدمت رسانی را ادامه دهیم .

اعضای کمیسیون پس از بررسی این لایحه با تخفیف ۵۰ درصدی بلیط اتوبوس برای این خطوط موافقت نمودند.

همچنین لوایح مربوط به تمدید قرارداد کارکنان شرکتی با شرکت بهسازان و ارایه خدمات رفاهی( استخر کارکنان ) پس از بررسی و پرداختن به جزییات لایحه مورد موافقت قرار گرفت.

در ادامه جلسه لوایح اصلاح بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک مربوط به پروژه کمربندی آيت اله باریک بین و اخذ مجوز برگزاری مناقصه جهت تهیه و اجرای خط کشی طولی و عملیات نصب و هوشمند سازی چراغهای راهنمایی سطح شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

این گزارش می افزاید،؛لوایح اخذ مجوز مناقصه‌ برای واگذاری سالن ورزشی توقفگاه امام علی (ع)به بخش خصوصی با قیمت کارشناسی  مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین در ادامه جلسه، لایحه خرید دریچه های کامپوزیتی در سطح شهر  توسط سلطان محمدی مسؤل کنترل و مطالعات آبهای سطحی تشریح شد.

در بخش دوم جلسه لوایح املاکی شهرداری قزوین مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

بر این اساس لایحه توافق با آقای دوستی نسب در انتهای کوچه بهار ۱۸ در بلوار ایران مبنی بر واگذاری مازاد خط پروژه پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین گفتنی است؛جزییات لوایح توافق شهرداری با وراث مرحوم جواهری و اقای تقی صباغها، توافق با وراث مرحوم حاج سید ابوترابی و چیت ساز و باقری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط